Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook white har kassa skärmar?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte nyligen en MacBook (vit) och bytte skärm på garanti då den var ojämn i ljusstyrka. Den nya är bättre men jag tycker det är svårt att hitta ett bra"titt-läge" på de här skärmarna. Det är inte lätt att hitta rätt vinkel för att den inte ska se blek ut. Ska det vara så? Min gamla imac g5 ser mkt bättre ut. Vad har ni för erfarenheter?

Andy

Som ägare till en Macbook White (2007) så kan jag bara säga att Macbook (white/black) har "kassa" skärmar. Betraktningsvinklarna är inget att jubla över precis. Men jag är verkligen kär i min dator i övrigt (min första mac). Jag kan bara bekräfta vad du undrar över. Vill man ha en Mac med bättre skärm och 13-tum så är Macbook Pro det självklara valet.

  • Oregistrerad
  • 2009-06-14 19:40

Japp dassiga skärmar helt klart. Min gamla Thinkpad T43 med flexviewpanel var ljusår bättre.

"Bra" ....! ...d v s jag har en "normal" dator då.....

Tack

Andy

Tappar ljusstyrka också...

Min har dessutom tappat avsevärt i ljusstyrka under de två år jag ägt den.
Den s.k. bakgrundsbelysningen drivs av en lampa som uppenbarligen
slits.
Jag lämnade in den till Digital Inn i Örebro för bedömning idag.
AppleCare garantin kanske täcker denna "åldersförändring".
Jag hoppas på det iaf.

hmmmm... Börjar bli mer och mer irriterad över detta. Ska man finna sig i det? Min gamla 7" dvd spelare har bättre bild....på alla sätt.

Funderar på att bli "besvärlig kund".....

Andy

Hur länge sedan köpte du den?
Prata med din närmaste konsumentombudsman.

Finns en i mitt tycke rätt bra artikel eller test som jämför skärmar (vita MacBook och MacBook Pro 13 tum) på MacWorld som dök upp igår. Om någon skulle missat kommer länken här

http://macworld.idg.se/2.1038/1.236166/sa-mycket-skiljer-macbookskarmarna-at

Fick ordning på min mörka Macbook skärm genom Digital Inn och AppleCare-service.
En konverter byttes ut. För lite spänning gjorde att min skärm tappat ca 30% i ljusstyrka.
Ni som sitter med ljussvaga Macbook-skärmar kanske skulle kolla upp detta ifall ni har AppleCare.

Snål-apple. Värdelösa skärmar, tyvärr.

1
Bevaka tråden