Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blir flottfläckar på skärmen av tangenterna

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill mest kolla om någon annan har samma problem.
Jag får alltid flottiga fläckar på skärmen från tangenterna, de blir lixom små fyrkantiga flottfläckar med hål i mitten. Iom tangenterna är lite skålade.

Verkar bara så dumt att de blir så.

Det blir lätt så när man packar ner datorn i en väska och som det ligger tryck på. Lägg en mikrofiberduk mellan skärmen och tangenterna när du lägger ihop den om du vill slippa märkena.

Nej men den blir så bara jag slår ihop den. Har i princip aldrig med den. Utan den blir flottig bara jag slår ihop den vanligt.

jag har samma grej.
Brukar alltid lägga en microfiber-duk emellan när jag slår ihop den..kan ibland vara svårt att få bort märkerna..

Okej. tack då är jag inte själv iaf. Får väl börja lägga den duken man fick med datorn mellan.

Din dator kanske har blivigt lite sned så skärmen trycks mot tangentbordet även utan externt tryck.

Den har varit så från start. kanske något man borde kontakta mac om? De är nämligen väldigt irriterande.

Ursprungligen av sandranielsen:

Den har varit så från start. kanske något man borde kontakta mac om? De är nämligen väldigt irriterande.

Du kan alltid försöka men jag är tveksam till att Apple skulle vilja göra något åt det…

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-19 18:47

Doppa fingrarna i Klorin innan ni ska skriva så blir det inga flottfläckar.
Sitter man och gräver i chipspåsar dagarna och nätterna i ända så blir det lätt så annars.

Hahaha.. verkar jobbigt:P

Samma sak med min macbook. Glasskärmen på de nya macbookarna nuddar tangenterna när locket fälls ihop. Har man då lite flottiga tangenter så blir det avtryck

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-05-20 08:15

Jag har samma "problem" med att det blir avtryck av tangenterna på skärmen.
Jag har med mig min dator i stort sett dagligen, däremot har det alltid varit enkelt att torka av skärmen med en mikrofiberduk.

Varför har du flott på tangenterna till att börja med? Verkar lite onödigt?

Ursprungligen av kristinadanielsson:

Varför har du flott på tangenterna till att börja med? Verkar lite onödigt?

handsvett....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 18:51
Ursprungligen av PsychoSaurus:

handsvett....

Ursprungligen av Iphone77:

Finns kroppsfett på fingrarna.

Grabbar, hon skojade.

Konstigt, jag har med mig datorn dagligen men har inga märken på skärmen. '
Apple kommer inte göra något alls åt det då det inte är ett fel på datorn. De kommer rekommendera att du köper en sådan filt och lägger på tangenterna.

  • Oregistrerad
  • 2009-05-20 12:12

Finns kroppsfett på fingrarna.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-20 13:05

köp en mikrofilm på rusta för 5 spänn om ni har så mkt flott på fingrarna -- som kletar av sig på skärmen så den inte går att läsa ;P

annars kanske vanlig hygien och tangentbord går hand i hand .. !?

Ursprungligen av ~~~:

köp en mikrofilm på rusta för 5 spänn om ni har så mkt flott på fingrarna -- som kletar av sig på skärmen så den inte går att läsa ;P

annars kanske vanlig hygien och tangentbord går hand i hand .. !?

Det är lättare hänt än man kanske tror, att man flottar ner tangenterna! Vissa producerar mer fett än andra också!

Jag har exempelvis oerhört god handhygien (och övrig hygien), men ändå blir mina tangenter med tiden flottiga. Men jag håller med om att det inte är svårare än att torka av. Jag torkar av min iPhone var/varannan dag och tvättar av macbooken med microfibertrasa och lite vatten en gång i veckan ungefär. Det är rätt kul att underhålla sina grejer tycker jag.

(Som du kanske känner till producerar kroppen fett hela tiden för att inte torka ut huden. Näsan är till exempel kroppens fetaste (flottigaste, inte tjockaste) område, FYI.)

Problematiken är väl ändå att vissa skärmat trycker mot tangenterna och frågan är huruvida man kan få detta åtgärdat av Apple eller om det är ett för obetydligt fel.

  • Oregistrerad
  • 2009-05-20 18:35

Fingrarna har alltid fett på sig, det har inget med hygien att göra det är fullt normalt.

MBP är i ganska många fall lite skev, ser inte riktigt ut som på apples hemsida om man säger så..tror det finns några trådar om det men det verkar inte som om de åtgärdar sånt..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-06-14 15:43

Sitter på tjejens alu macbook och det är samma "problem" på den.

Ursprungligen av Kajan:

Sitter på tjejens alu macbook och det är samma "problem" på den.

Om du sitter på den är det kanske inte så konstigt att problemet med att skärmen trycker mot tangenterna uppstår...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-15 14:02
Ursprungligen av Hagelin:

Om du sitter på den är det kanske inte så konstigt att problemet med att skärmen trycker mot tangenterna uppstår...

Hahaha! Tack för dagens lilla fniss!

1
Bevaka tråden