Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa smidigt utan att formattera?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Finns det nåt sätt att radera sin identitet på en Mac, utan att formattera?

Jag vill tar bort alla spår från min person, utan att påverka nuvarnade programstruktur, eller i alla fall påverka den så lite som möjligt. Program som är installerade i mitt namn AppZappas.

Jag kommer naturligtvis att ta bort mailkonto och så, men kan jag radera mitt administratörskonto, även om det är den enda administratören?

Finns det systemmappar som jag skall radera manuellt?

Tacksam för hjälp!

Om du bara skall ta bort ditt konto från datorn så kan du skapa ett nytt adminkonto och ta bort ditt gamla från det. Beroende på varför du gör detta finns olika vägar. Om du skall sälja datorn så är detta inte säkert då filerna finns kvar bara beskrivningen är borta.

Senast redigerat 2009-06-13 20:21

Tack för snabbt svar, alltid uppskattat.

Det du säger är väl lite min egen tanke också. Men att bara ta bort adminkontot känns inte så fullständigt- men det kankse det är.

Skall tillägga att jag inte tänkt igenom det hela allt för mycket än.

Men en mer direkt fråga då: finns det nån speciell mapp/mappar som är knutna till min login som jag måste ta bort manuellt, eller ryker de med raderandet av min login?

  • Medlem
  • 2009-06-13 21:56

De ryker när du tar bort ditt konto. Allt i "det lilla huset" (hemkatalogen) försvinner.

1
Bevaka tråden