Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för alla som beställt MacBook Pro (juni 2009)

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-06-09 18:56

Efter att ha blivit av med min MBP förra året, stulen på ett sätt att min försäkring inte lirade då jag varit oförsiktig med den har man nu lagt en beställning.

Skönt att snart vara tillbaka.

13" standard, uppgraderar minnet och hårddisken senare...

/hpe

TNT hämtar min oöppnade Macbook 13" på fredag, och UPS kommer med den nya 13" Pro'n dagen innan (12/6)

Eftersom det enbart är en "soffdator" så blev det standardutförande!

MBP 13.3/2.26/2X1GB/160/SD-SWE

  • Medlem
  • International user
  • 2009-07-13 22:14
Ursprungligen av jonas.larsson:

Eftersom det enbart är en "soffdator" så blev det standardutförande!

MBP 13.3/2.26/2X1GB/160/SD-SWE

det där sved i ögat på en

:(..

ska eliten härja så KÖR -- ska inte stå i vägen ;]
-- men att bara slicka på en kotte utan att äta den verkar ju befängt lixom!
- felKöp hardCore
-- fattar varför priserna e som dom e -- bara köpa -- men sen då?

apple inc kör ju en 3-stegsraket -- alla köper deras ny a grejjer och finansierar firmans utveckling för att få fram deras SLUTprodukter (nu e vi nöjda och mjölkat pöbeln), hela grejjen strävar åt det hållet!

jag väntar hellre tills allt e betalt och dom kan sänka priserna på deras produkter som då kommer rockka!!

Senast redigerat 2009-07-13 22:24

Om jag räknar rätt så siljer det ca 1800kr mellan de två CPU alternativen på 13" PRO med samma spec på minne och hdd. Känns som onödiga 1800, eller har jag missat nåt att det skiljer nåt mer?

Ursprungligen av bstark:

Om jag räknar rätt så siljer det ca 1800kr mellan de två CPU alternativen på 13" PRO med samma spec på minne och hdd. Känns som onödiga 1800, eller har jag missat nåt att det skiljer nåt mer?

Det första jag oxå gjorde var att titta på detta och kunde inte hitta annat än processorhastighet för dessa pengar. Så jag är oxå villrådig och frågande om skillnad på modellerna och värdet av den högre processorn. En sak. Jag har läst att uppspelning av 1080p mkv alltså bluray utan grafikkortsstöd vill ha den högre processorn för att slippa hack pga dåligt stöd för detta i osx.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-10 10:54

Blev en MBP 13.3/2.53/2X2GB/250/SD-SWE för min del eftersom jag från början hade beställt en MB 13.3/2.4/2X2GB/250/SD-SWE som sen apple bytte ut direkt efter eventet.

Ska dyka upp imorgon och dum som man var så glömde man ange företagets adress så får jobba hemma på förmiddagen

Betsällde en 13" 2,53 GHz standardutförande direkt efter keynoten, kommer imorgon. Ska bli otrligt skönt att ha en egen dator igen.

switcher

Jag är en switcher, som precis beställt min allra första apple-dator. Det blev en mbp, 13", 2.26 GHz, med 4 gb ram och 320 gb disk. Nu väntar jag ivrigt på leveransen.

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2009-06-10 20:08

Min Macbook Air gick ju sönder för någon vecka sedan, till salu på tradera för övrigt
Bestälde idag en MBP 15", 2,66 GHz, 4 gb ram, 320 gb hdd. Leverans 18-22 juni.
Hoppas man hinner få den innan midsommar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-10 23:37

En MBP 13", 2,53Ghz i standardutförande beställd!

MBP 13" 2,26GHz, 2x2GB samt 320GB HD beställd.

"Hello, i'm a Mac!"

Precis uppackad..! Helt underbar!

Jaha. Datorporr nu igen. Ni gör det inte lättare för en som står och överväger att uppgradera till en nyare bärbar Mac. Speciellt nu med möjligheten att installera 8GB RAM och den påstått bättre skärmen!

Hur är skärmen på den nya Macbook pro 13" jämfört med den tidigare modellen? Det är den detalj som jag är mest nyfiken på nu...

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-12 18:57
Ursprungligen av KristerG:

Hur är skärmen på den nya Macbook pro 13" jämfört med den tidigare modellen? Det är den detalj som jag är mest nyfiken på nu...

Skärmen är helt fantastisk jämfört med de gamla MacBookarna. Ett STORT steg i rätt riktning! Om man ska klaga på något så är den nog nästan för ljus ibland, men det är ju lätt ändrat

Beställde en 13"/2.26/250GB igår och får vänta till 23 juni på leveransen. Någon som fått sin än och vet om skärmen är lika bra som jag hoppas?

  • Medlem
  • Kramfors
  • 2009-06-11 22:18

Beställde igår kväll och fick precis mitt trackingnr. Ska vara hos mig på måndag. Grym leveranstid!!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-06-12 11:42

Beställde precis en Macbook Pro 15" 2,66GHz. Beräknad leverans: 25 Jun, 2009 - 26 Jun, 2009. Inte så snabbt direkt.

Jag beställde just en Macbook Pro 15" 2.8GHZ med 500GB 7200RPM. Skall bli kul att se vad den går för när jag får den (29 jun-2juli). Seg väntan men så är det väl...

Ursprungligen av fredrik_bt:

Jag beställde just en Macbook Pro 15" 2.8GHZ med 500GB 7200RPM. Skall bli kul att se vad den går för när jag får den (29 jun-2juli). Seg väntan men så är det väl...

Den är nu enligt beställningsstatusen på Apple store skickad och beräknad leverans är den 25 juni. Skönt att det bara tog en arbetsdag att montera ihop den när det egentligen skulle tagit 5-7. Men kan det verkligen ta 10 dagar att leverera det till sverige? Kör de inte med flygfrakt?

Är det verkligen sådan lång leveranstid eller säger de bara så för att jag skall bli glad när jag får den en vecka innan vad som var utlovat? Finns det en chans att den är här innan helgen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-12 17:00

Är en switcher! Ska köpa en 13" Macbook Pro 2.26/2GB/160GB :). Blir dock i början av nästa månad när sommarjobbet är avklarat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-12 20:02

Hej då min älskade PB12"... Jag kommer sakna dig.

Välkommen hem MBP 13", 2,53Ghz + 500 hd. Köpte den på Mackoeket idag. Superfin.

Beställde en MBP 17" 3,06Ghz / 500GB 7200rpm med glossy skärm för några dagar sedan. Längtar så det knakar efter den!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-13 16:44

Nu har så också jag fått tummen ur och beställt en ny mbp 13".

Blev 2.26ghz standard config då jag knappast lär märka skillnad i processorhastighet mot den dyrare och vad gäller minne så uppgraderar jag det själv om jag känner att det behövs när jag fått den.

Leverensdatum 17-19, helt ok med tanke på att jag beställer en lördag.

Ska bli intressant och roligt att äntligen bli macägare!

Är verkligen sugen, lär bli en beställning på 13 tummaren i veckan. ska bara få ett godkännande från sambon

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-06-13 21:28

Precis lagt min beställning på en 13" 2.26GHz / 250GB / 2GB

Min första Mac, så det ska bli spännande

Beräknad avsändning: 3 arbetsdagar
Beräknad leverans: 24 Jun, 2009 - 25 Jun, 2009

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-14 13:46

Batteriet verkar vara lite svajjigt på 13-tummaren. Mitt var helt dött. (Fick en ny direkt i butiken som tur var.) På den nya visar batteritiden dock bara drygt 4 timmar. Ungefär samma som min 6 år gamla PowerBook 12 tum och långt från de 7 glädjetimmar som Apple skriver och de 8 som rapporterats för 15-tummaren.

Ursprungligen av Axel von Matern:

Batteriet verkar vara lite svajjigt på 13-tummaren. Mitt var helt dött. (Fick en ny direkt i butiken som tur var.) På den nya visar batteritiden dock bara drygt 4 timmar.

Angående det andra batteriet, har du kört Aktivitetskontroll för att se om det är någon process som ligger och äter batteri?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-15 04:28
Ursprungligen av Axel von Matern:

Batteriet verkar vara lite svajjigt på 13-tummaren. Mitt var helt dött. (Fick en ny direkt i butiken som tur var.) På den nya visar batteritiden dock bara drygt 4 timmar. Ungefär samma som min 6 år gamla PowerBook 12 tum och långt från de 7 glädjetimmar som Apple skriver och de 8 som rapporterats för 15-tummaren.

Du måste kalibrera batteriet. Min visade 2h innan kalibrering, nu kan jag få upp den mot 6-7 timmar och jag stänger av WiFi, BT, och drar ner ljusstyrkan lite. Enligt Gizmodo har batteritiden ökat med drygt en timme vid normalt användande, så räkna med 4-5 timmar.

Beställde den 9 juni en 13"/2.53/500GB /4GB RAM som beräknas komma 18-19 juni.

Ehm... tyvärr bor jag inte i Sverige och kommer inte kunna hämta den förrän i juli. *suuuuck* (Har släkt som tar hand om den tills dess).

Edit:
(Har sedan tidigare en 2006 15" / 2.16 / 100GB / 2GB RAM som är lite svajig och ska få gå i pension när den nya kommer).

Bevaka tråden