Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

köpa diskwarrior nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
hade tänkt att köpa diskwarrior, men när jag kontaktade Macoteket svarade de att de inte säljer DW utan att de väntar in nästa version.
Jag är inte i akut behov av DW men har en hårddisk som krånglar, är det klokt att vänta??? När kommer då nästa version, någon som vill gissa?

mvh Jonas

  • Oregistrerad
  • 2009-06-02 19:18

Enklast är nog att fråga utvecklaren, jag har inte hört något om en ny version.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-02 20:06

Även om jag har Diskwarrior som favoritverktyg så sneglar jag på Techtools. Speciellt då när man kollar den här dealen: http://www.mupromo.com

inte techtool

Ursprungligen av acke:

Även om jag har Diskwarrior som favoritverktyg så sneglar jag på Techtools. Speciellt då när man kollar den här dealen: http://www.mupromo.com

Hej!
jag har läst en hel del inlägg på internet och jag uppfattade de flesta som positiva till både DW och TT, men det fanns ett antal användare som drabbats av rena katastrofen (hårddisk-krasch eller liknande) efter att ha kört TT, så jag siktar nog på DW.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-03 19:48
Ursprungligen av jonasludvigsson:

Hej!
jag har läst en hel del inlägg på internet och jag uppfattade de flesta som positiva till både DW och TT, men det fanns ett antal användare som drabbats av rena katastrofen (hårddisk-krasch eller liknande) efter att ha kört TT, så jag siktar nog på DW.

Svårt och se att de krasherna orsakades av TT. Tror mer att de personerna inte förstod att det inte är en bra sak att låta TT eller (DW för den delen) köra en långkörare övernatten när det är hårdvarufel på disken.

Har aldrig haft problem med TTP, har bara kört DW då det varit
katastrof och då gjorde DW jobbet.

LCR

Vi kör enbart DW och den är underbar på att få igång diskar med korrupta filsystem på!

Några tankar om DW som förebyggande underhåll ?

LCR

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-13 01:38
Ursprungligen av LCR:

Några tankar om DW som förebyggande underhåll ?

LCR

Nej DW är endast för att fixa diskar med trasigt fil system. DW kan inte förebygga sånt. Det räcker med att kolla disken med Apples disk utility någon gång i månaden.

//Rob.

ok

1
Bevaka tråden