Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad hände, iTunes hittar inte mina låtar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-06-11 00:02

Idag när jag skulle starta upp iTunes så hittar inte programmet min musik. Ett mysterium.
Alla ca 8000 låtar blir markerade med utropstecken. "iTunes kan inte hitta filen".
Jag har en pc och en extern hårddisk där all min musik ligger. Aldrig krånglat förut.
Har inte slängt några viktiga filer osv. All musik funkar ju som den ska.
Prövade att leta reda på några låtar manuellt och det går ju perfa, men det har jag inte lust att sitta och göra med resterande tusentals bitar...

Vad fasen gör jag? Börjar få aningens högt blodtryck alltså...

Om du har låtarna på den externa disken och den är inkopplad så vette sjutton. Töm iTunes och se till att inte radera dina filer och importera musiken alltså med lägg till mapp i biblioteket igen som sista lösning. Tar en stund typ timmar för datorn men sätt den att inte somna i energischemat så är det klart. Med importeravarianten så kan iTunes ställa till oreda om du markerar att iTunes skall döpa om låtar.

  • Medlem
  • Älvdalen
  • 2009-06-14 00:56
Ursprungligen av pepparkaka:

Om du har låtarna på den externa disken och den är inkopplad så vette sjutton. Töm iTunes och se till att inte radera dina filer och importera musiken alltså med lägg till mapp i biblioteket igen som sista lösning. Tar en stund typ timmar för datorn men sätt den att inte somna i energischemat så är det klart. Med importeravarianten så kan iTunes ställa till oreda om du markerar att iTunes skall döpa om låtar.

Låtarna kommer tillbaka men inte betygen, senast spelad och all den övriga informationen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-06-11 12:30

Har du samma enhetsbokstav på din externa hårddisk som tidigare?
Provat starta om datorn?

  • Oregistrerad
  • 2009-06-11 13:22

Japp, startat om datorn och kollat så sladdar sitter som dom ska har jag gjort otaliga gånger.
Och enhetsbokstaven är densamma.
Låter som det är kört då? Att man får fixa om allt igen? Fyfan så drygt....

vad säger filen iTunes Music Library under musik/itunes? Är det rätt där?

1
Bevaka tråden