Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WWDC 2009 - Officiell tråd

Tråden skapades och har fått 469 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-06-08 22:57

Har haft den i någon månad tyvärr :/ Men andrahandsvärdet på macbooks är ju ganska högt vad jag sett så det gör nog inget

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-08 23:14

iphone är bra på det den är. dess existens är positiv för utvecklingen av marknaden. sen är den mindre bra på mycket men med uppdateringarna acceptabel. om det inte hade varit för längd och bredd hade den troligen blivit mitt nästa köp.

så ja jag kan klaga på Er avgudade iphone.

  • Medlem
  • 2009-06-08 23:17

Coolt att min nyinköpta MacBook är snabbare och har samma grafikkort som 13" MBP.
Det enda som retar lite skulle vara att batteriet är bättre.
Att ens ta upp SD kortläsare på keynote var pinsamt.
Har funnits på alla sura pc laptops i minst 5 år.
Vad ska man ha FW800 till om man inte gör musik eller har en gammal videokamera?

Ursprungligen av Jordi:

Vad ska man ha FW800 till om man inte gör musik eller har en gammal videokamera?

Man kan ju slippa leksaks-standarden för externa diskar ; USB
Riktiga diskar och filöverföringar gör man via FW.
USB kommer inte i närheten. Blir något det minsta professionellt så är det FW som gäller.

  • Medlem
  • 2009-06-10 00:38
Ursprungligen av Goflorp:

Man kan ju slippa leksaks-standarden för externa diskar ; USB
Riktiga diskar och filöverföringar gör man via FW.
USB kommer inte i närheten. Blir något det minsta professionellt så är det FW som gäller.

Gjorde en "leksaksöverföring" via USB 2.0 i professionellt syfte idag.
Det gick bra, men filen kanske inte är professionell längre?
Kollade runt på ca.30 "arbetsstationer" på ett av Sveriges mest framgångsrika
reklamfilms/klädmärke-kontor idag.
80% körde över sina filer via USB.
Hur kan de professionellt kunnat tjäna alla dessa miljoner?
Men min gamla vita MacBook är lite pro då alltså.

Ursprungligen av Jordi:

Gjorde en "leksaksöverföring" via USB 2.0 i professionellt syfte idag.
Det gick bra, men filen kanske inte är professionell längre?
Kollade runt på ca.30 "arbetsstationer" på ett av Sveriges mest framgångsrika
reklamfilms/klädmärke-kontor idag.
80% körde över sina filer via USB.
Hur kan de professionellt kunnat tjäna alla dessa miljoner?
Men min gamla vita MacBook är lite pro då alltså.

Fast nu missar du vad Goflorp menar med professionellt användande av USB/FireWire. Dataöverföring som kräver lite prestanda (inte lite lätt filöverföring) funkar betydligt mycket bättre i FireWire-världen. Vi snackar alltså filöverföring i samband med videoredigering, musikskapande etc. Liksaå ljudinterface, m m. Vanlig backup och flytt av filer funkar på USB, men även en enkel användare som jag själv märker bra skillnad i stabilitet och jämn överföring när jag använder FireWire kontra USB.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 15:48
Ursprungligen av Capeman:

Fast nu missar du vad Goflorp menar med professionellt användande av USB/FireWire. Dataöverföring som kräver lite prestanda (inte lite lätt filöverföring) funkar betydligt mycket bättre i FireWire-världen.

Exakt. USB belastar processorn betydligt mer än FW vilket är obra när man tex redigerar video och vill ha processorkraften till annat. Ett annat exempel är om man kör virtuella maskiner från externa diskar, man får betydligt högre prestanda över FW.

Kan meddela att under tiden för WWDC Keynote (mellan 19 och 21 kan vi säga) så verkade inte 3G-nätret funka som det skulle i Göteborg.

iPhonen ville inte kolla post, websidor eller ngt annat...

Kan det ena ha med det andra att göra.

Misstänker själv att 10 000 nördar med bärbara datorer satt ute i spenaten och uppdaterade febrilt...

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-08 23:23
Ursprungligen av Goflorp:

Kan meddela att under tiden för WWDC Keynote (mellan 19 och 21 kan vi säga) så verkade inte 3G-nätret funka som det skulle i Göteborg.

iPhonen ville inte kolla post, websidor eller ngt annat...

Kan det ena ha med det andra att göra.

Misstänker själv att 10 000 nördar med bärbara datorer satt ute i spenaten och uppdaterade febrilt...

Haha tänk om det vore så bra!

Artikeln på Mobil följer ett mönster.

Man nämner ngn funktion. Konstaterar att det har ngn annan mobil.
Man nämner ngt funktion, direkt efter dissar man den.

"När man ska använda kameran och ta en stillbild fokuserar den automatiskt på det som finns i mitten av bilden. Vill man istället fokusera på någon annan del av bilden klickar man där så sker fokuseringen där istället. Iphone 3G S saknar fortfarande, liksom föregångaren alla former av blixt eller fotolampa."

Tonen, tempot, flytet i artikeln tyder på trött 14-åring, med lätt dyslexi, på Valium men med journalistambitioner.

Slutade läsa regelbundet (eller ja, över huvud taget...) på mobil när jag köpte mig en iPhone....
Inser nu återigen, varför......

Ge oss strömmen nu! I hååådäää!

Iofs inte så mycket bättre på IDG.se/MacWorld idag.
http://www.idg.se/2.1085/1.234406/har-ar-din-nya-iphone

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 23:52

hela keynote videon för dom som vill se den!

Ursprungligen av Minto0:

hela keynote videon för dom som vill se den!

Fast det där är från MacWorld?

EDIT: Såg att du tog bort den.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 23:54

Hej alla , goda nyheter som första inlägg för en del iaf.

Rekommendar alla som har beställt macbook senaste dagarna och inte har fått den skeppad än att kolla ifall apple har bytt ut gamla modellen.

Såg nu att man avbrutit leveransen på MB 13.3/2.4/CTO och ersatt med MBP 13.3/2.53/2X2GB/250/SD-SWE

Redigt lucklig nu var helt övertygad att jag var fast med den äldre modellen, hoppas dom inte har gjort en miss bara och det blir som det står

Mac OS X Snow Leopard Up-to-Date Programme
MacBook with Leopard Disk

Mac OS X Snow Leopard refines the elegant Mac OS X user experience with lots of little touches and performance improvements that will make using your Mac even more enjoyable. It also includes a few big foundation technologies designed to tap the power of today’s computer hardware and provide a strong base for innovation. If you purchased a qualifying system or Xserve on or after June 8, 2009, that does not include Mac OS X Snow Leopard, you can upgrade to Mac OS X Snow Leopard for 99 kronor.*
Please check back on June 16, 2009, for additional information.

Apple - Mac OS X - Update your new Mac with Mac OS X Snow Leopard.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-06-09 00:09

Keynoten jag såg rörde bara SDK 3.0. Var hittar jag den där de presenterar hårdvarubiten? *otålig*

Ursprungligen av silfver:

Keynoten jag såg rörde bara SDK 3.0. Var hittar jag den där de presenterar hårdvarubiten? *otålig*

Som sagt... Länken var till MacWorld tidigare i år. Dagens keynote är inte ute än.

Ursprungligen av silfver:

Keynoten jag såg rörde bara SDK 3.0. Var hittar jag den där de presenterar hårdvarubiten? *otålig*

Det där var från presenatationen av iPhone OS 3.0 från 17 mars.

"And concealed behind the display is a new, smaller iSight camera." Hittar inget om förbättrade spec på macbookens isight bara att den är mindre.

någon som tror att keynote video kommer upp innan gryning? jag börjar bli lite tröött ...gäsp

Jag tippar den är uppe 01.14.

Ursprungligen av Anders Båth:

Jag tippar den är uppe 01.14.

taget! apelsin juice och frallor, typ tidig frukost pågår just nu för jag vill se detta keynote i sin helhet innan jag går och knyter mig.

om här är någon uppe som väntar på keynote videon så är här lite läsning som jag sprang på. Inte ett dugg mac relaterat.

  • Medlem
  • 2009-06-09 01:18
Ursprungligen av Anders Båth:

Jag tippar den är uppe 01.14.

Jag som litade på dig!:mad:

Blir att vänta ett tag till. Vad jag vet brukar man inte behöva vänta såhär länge tills Apple orkar lägga upp keynote-videon?

Ursprungligen av Henke:

Jag som litade på dig!:mad:

Blir att vänta ett tag till. Vad jag vet brukar man inte behöva vänta såhär länge tills Apple orkar lägga upp keynote-videon?

hehe sorry sitter själv o väntar... Börjar bli semisegt, speciellt eftersom inte HDversionen brukar komma upp direkt, o de e ju ändå den man vill se. Väntar lite till ändå...

  • Medlem
  • 2009-06-09 01:39

Nu får de väl ta och lägga upp den innan jag somnar över datorn..:)

Inte som på den gamla goda tiden då vi hade live streaming..:tveksam:

Ursprungligen av Henke:

Nu får de väl ta och lägga upp den innan jag somnar över datorn..:)

Inte som på den gamla goda tiden då vi hade live streaming..:tveksam:

ironiskt att många fler har bredband idag och då väljer man inte köra det live av marknadsförings mässiga skäl och att bandbredds kostnad(antarjag)

gäsp nu får det minsann dyka upp snart, snart räcker inte ens automatisk rätt stavning..

01.14 har kommit och gått.

hur länge ska man vänta innan man ger upp alltså lovade mig att jag ska se keynoten innan jag sover, men det kanske inte blir så...

Bevaka tråden