Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobba lokalt, eller använda Version Cue?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker Adobe allt mer börjar påminna om ett företag som släpper 7 fönster snart.

Mindre verksamheter som alltid jobbat med dokument på servern har sedan CS4 fått allt mer problem med att länkade objekt måste länkas om och liknande.

Adobes svar är att allt arbete skall ske med hjälp av VersionCue, eller så skall användaren kopiera allt till sin lokala dator.

Förr så upplevde jag inte att det var några problem. Men sedan CS4 så har det bara blivit problem. Svaret är allltid att de skall använda VersionCue, det innebär en hel omställning av nuvarande arbetsgång. Det är milt sagt dyrt och det är inget som görs i en handvänding.

Att låta användaren jobba lokalt är helt ointressant så som jag ser det. För riskerna med att "glömma" att spara filerna på servern är överhängande.

QuarkXpress har ju inte dessa problem.

Hur gör ni andra?

Oh, bra inlägg. Ytterligare en anledning att låta bli att uppgradera från CS3.

Det är frustrerande helt klart.

Det gäller inte bara problem i Indesign. Flash CS 4, Photoshop CS 4 och Illustrator CS 4 är med drabbade av det jag har märkt.

Problemet är att Adobe inte vill förstå att normalt arbetsflöde är att jobba med filer på servern.

Sen är det värsta att Adobes support bara bryr sig om att programmet fungerar efter installation. Problem med att det inte går att öppna filer på en server är inget de stödjer.

För mig så känns det som om Adobe skiter i sina kunder PRECIS som Quark gjorde förr.

1
Bevaka tråden