Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samma port för ljud in/ut på MacBook Pro 13 tum

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sökte, men hittade ingen som skrivit om detta:

På nya MacBook Pro 13 tum har Apple offrat separata portar för ljud in och ut och slagit ihop dessa till en enda port, för att ge plats åt SD-kortläsaren.

Man måste välja att porten antingen är ljud in eller ljud ut i Systeminställningar:

Ah, tänkte nästan att någon borde ha tagit upp det, men jag kunde inte hitta det. Nåja, det kan vara värt en egen tråd faktiskt.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-11 03:46

Yep, fast hur många har använt extern mic de senaste åren? Jag tror aldrig att jag har haft en inkopplad under den tiden jag har haft Mac. Med tanke på att 13-tummaren dessutom är en MacBook som alltid har riktat sig mot "vanliga" konsumenter, inte musiker eller annat ljudfolk, så är det inte alls särskilt förvånande att de har gjort sig av med mic ingången.

Och för de som klagar vad gäller Skype och iChat, ett bluetooth-headset kostar lika mycket som ett vanligt trådat headset numera...

Är den både digital in och ut också?

Nej, endast analog in.

Trodde det... Lite surt. Fast det kanske inte är speciellt många som använder digital in.

Sitter och funderar på att skaffa Logic för att spela in lite musik på min MacBook...

Men då måste jag ha medhörning. Vilken miss att beställa en dator med bara en kontakt för både in och ut-ljud...
Finns det något sätt att med nån adapter få två kontakter? Annars får jag ta mitt gamla externa ljudkort från förr och koppla in.

Ursprungligen av tobbetalt:

Sitter och funderar på att skaffa Logic för att spela in lite musik på min MacBook...

Men då måste jag ha medhörning. Vilken miss att beställa en dator med bara en kontakt för både in och ut-ljud...
Finns det något sätt att med nån adapter få två kontakter? Annars får jag ta mitt gamla externa ljudkort från förr och koppla in.

Ska du göra något någorlunda seriöst musikarbete vill du använda ett externt ljudkort ändå.

1
Bevaka tråden