Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google Quick Search Box - alternativ till Quicksilver och Launchbar

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google har precis släppt Google Quick Search Box, ett verktyg som påminner om Quicksilver och ger enkel möjlighet att söka både lokalt på datorn och på Google.

Läs mer här: Introducing Google Quick Search Box

Jag ska testa det ett tag som alternativ till Quicksilver och Launchbar för att enkelt starta program.

För att aktivera programmet är det förvalda kortkommandot control-mellanslag (samma som Quicksilver använder) men även dubbeltryck på kommando-tangenten.

Har problem med att lägga till mina google-konton ("...could not be authenticated..."). Någon annan som upplever samma sak?

Ursprungligen av Hagelin:

Har problem med att lägga till mina google-konton ("...could not be authenticated..."). Någon annan som upplever samma sak?

Ja, jag får samma meddelande när jag försöker med mitt Google Apps-konto.

Vad är skillnaden mot Google Desktop? Det använder jag nästan jämnt istället för Spotlight som är segt och tråkigt på de iBook G4 / PM G5 med Tiger som jag sitter med. Google Desktop är riktigt rappt i jämförelse. Samt att jag användet det just för att starta sällan använda program som Terminal etc genom att bara skriva de första bokstäverna.

Ursprungligen av johan_tanying:

Vad är skillnaden mot Google Desktop?

GD känns lite mera bloated och, om jag minns rätt installerade det saker och ting på datorn, input managers hack och sånt (eller så minns jag fel).

Hursomhelst, detta är taget från: How do Google Desktop and the Quick Search Box differ? (Tänk vad man kan hitta via mina länkar ovan )

Although Google Desktop for Mac and Google Quick Search Box for Mac are very similar, they do have a few notable differences. Here are some unique features that are not shared between the two products:

Quick Search Box

  • ActionsQuick Search Box lets you perform actions on your search results. To see a list of possible actions, select the result you're interested in and press Tab.

  • No index neededBy using Spotlight's index to find files on your computer, the Quick Search Box saves both hard drive space and computing power.

  • Calculations and definitionsEnter a calculation or a word you'd like to define and see the answer appear along with your other search results.

  • ExtensabilityThe Quick Search Box provides a framework for you to add your own features to the search box.

Google Desktop

  • Google.com integrationWhen you perform a Google search with Google Desktop installed, Desktop results appear next to Google search results.

  • Search of cached and deleted filesYou can find cached content and deleted files through Google Desktop.

Just actions är ju det som liknar Quicksilver (och LB) väldigt mycket. I Quicksilvers fall så är det ytterst kraftfull, du kan t.ex. skriva hela mejl och skicka dom, eller göra allt möjligt. Även i QSB är det kraftfullt, t.ex. kan man installera en Twitter-plugin och skriva ett tweet direkt i QSB.

Ursprungligen av Adrian B:

(Tänk vad man kan hitta via mina länkar ovan )

Därför att Blogspot är blockerat i Kina pga 4/6. Nåja, jag kan ju veva igång Tor och Firefox.

Men nu vet jag i alla fall - tack! Får väl prova och hoppas på att inte användandet av spotlights index gör det lika slött som just spotlight själv.

Ursprungligen av johan_tanying:

Därför att Blogspot är blockerat i Kina pga 4/6. Nåja, jag kan ju veva igång Tor och Firefox.

Åh tusan, det faller under "godtagbara skäl"

Nu har jag använt det i nästan en vecka och det verkar fungera riktigt bra, snabbt och stabilt. Tror det får bli min ersättare till QuickSilver och LaunchBar tills vidare.

jag tänkte bara tipsa om en ball plug-in till qsb som ger tillgång till alla de fenomenala services man har installerat, men aldrig orkar använda.
mkhl's services.hgs at master - GitHub

Bra tips!

Jag har fortsatt använda QSB och det fungerar på det hela väldigt bra.

Men vissa gånger jag saknar den där blixtrande prestandan som Quicksilver har. QSB är inte alls långsamt, men ändå aningen segare ibland och eftersom det är ett verktyg som man använder för att snabbt få action så märks det tycker jag. Hoppas de kan jobba bort den där lilla lilla segheten som ibland uppstår (oftast när man söker på något man inte sökt på ett tag)

Det är samma utvecklar av denna produkt som skapade Quicksilver, numera anställd av Google. Riktigt bra grej, tycker jag.

Ursprungligen av Leftrustle:

Det är samma utvecklar av denna produkt som skapade Quicksilver, numera anställd av Google. Riktigt bra grej, tycker jag.

Ah, så Nicholas Jitkoff jobbar med detta, där ser man, det hade jag faktiskt missat. Ja, det gör ju inte direkt projektet mindre attraktivt i mina ögon.

Edit: När jag googlar på det förstår jag inte hur jag kunnat missa det, var ju ingen dold nyhet direkt

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, så Nicholas Jitkoff jobbar med detta, där ser man, det hade jag faktiskt missat. Ja, det gör ju inte direkt projektet mindre attraktivt i mina ögon.

Edit: När jag googlar på det förstår jag inte hur jag kunnat missa det, var ju ingen dold nyhet direkt

T.om. för mig att det diskuterats på 99 förr

OT: Till julen får vi köra en macpub, då blir jag Umebo på heltid

OT: Det ska vi absolut se till att göra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-30 21:24
Ursprungligen av 20hz:

Det verkar vara ett smidigt lättviktsalternativ om allt man vill göra är starta program och inte utnyttjar några av de andra finesserna hos QSB, QS eller LB.

För den som använder The Hit List: Google Quick Search Box Plugin

1
Bevaka tråden