Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell 1900FP + Grå G4/400 + MacOS 9.2.2

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem som jag inte trodde skulle uppstå! Vi har en miljö med mest PC, men trots allt ca 20-25% Mac i klassisk kontorsmiljö. Nu har många fått byta sina trötta CRT-skärma mot DELL 1900FP (TFT-skärm, 19") som jag tycker är riktigt trevliga. De flesta någorlunda nya Macarna känner igen dom direkt och det står t o m modellbeteckning i bildskärmsinställningarna. Nu har jag upptäckt att vissa av våra G4or (GK5C sist i s/n) inte gillar dessa skärmar. Jag har sett det på tre datorer.

1. Om man startar med Skift nere fungerar allt som väntat.

2. Om man startar med systemskiva eller system på hårddisken 9.2.2 el 9.2.1 går uppstarten ganska långt men mot slutet tappar skärmen synken och blir helt svart.

3. Om man startar med system 9.04 fungerar allt klockrent - inga problem. Likaså om man startar med OS X 10.2.5. Classicläge går också bra.

4. Det fungerar inte heller att stänga av alla tillägg o d med Tilläggskontroll. Skärmen dör i alla fall.

Om någon har något svar på detta vore jag tacksam - jag tror nog inte Apple vill hjälpa till - standardsvaret blir nog att man ska använda Apple-produkter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-28 17:01

Vad händer om du installerar om systemet, alltså installerar över det gamla?

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Vad händer om du installerar om systemet, alltså installerar över det gamla?

För det första är osäker på om det skulle gå - man brukar få svaret av installationsmotorn att man måste skapa en ny systemmapp och för det andra så borde verkligen uppstart från system-CD fungera rakt av. Som det nu är får man ju ingen bild alls…

1
Bevaka tråden