Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjoho!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har inte skrivit presentation ännu men jag tänkte att det är dags!

Mitt namn är Robin, är född och uppväxt norr om Stockholm men mina rötter ligger i de norrländska skogarna. (blodvis)
Mina intressen är musik och grafisk design (helst produktdesign ). Har spelat el-bas sedan november 2006 och måste säga att jag är bäst i Sverige och bland de levande. (skrytvarning!) Började med spela det jag växt upp med, ex; Black Sabbath, Jimi Hendrix etc.. Men jag kände att det var väldigt tråkig musik för bassisten och började leta efter något annat än det gamla vanliga. Och jag hittade Funkadelic. Mer rytmiskt, roligare och galen musik. Jag blev funkatized och är fortfarande funkitized men med mycket jazz på sidan av det. Så just nu är det mycket James Brown, John Coltrane, Jaco Pastorius, Thelonious Monk, Miles Davis, Herbie Hancock med mera som gäller.:cool:

På den grafiska sidan så har jag sysslat med Photoshop sedan version 7.0 (tror jag var 13 eller 12 år). Och när jag började på Medieprogrammet i gymnasiet så har jag blivit mer seriös med det hela. Har nästan slutat använda Photoshop om det inte kommer till webbgrafik, annars är det Illustrator och InDesign som gäller. Vector all the way!
När jag började på Medieprogrammet så fick jag också min första kontakt med Mac datorer. (2006). Det mötet var inte positivt! Jag hatade macarna i ungefär 1.5 år, men blev tillslut kär i dom.
Äger nu en iMac 24" 2.66 GHz efter att mitt Windows system dog för sista gången.. Hade fönstret öppet och datorn på fönsterbrädan efter den kraschen.. Så jävla förbannad var jag! Helt rasande!

Har hängt på en del andra forum men detta känns mer seriöst än de andra, så jag hoppas att jag ska kunna bidra med något

hej välkommen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-10 00:56

Välkommen!

Tja Robin och välkommen!

Kul att någon i din ålder gillar samma musik som mig! Jazz/funk regerar!

1
Bevaka tråden