Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jar bundler och Applet launcher - vad är det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det har plötsligt dykt upp en ny mapp med följande innehåll i min iMac-Finder på rooten på HD:n:

Developer/Applications/Utilities/ och sedan två alias: Jar Bundler och Applet Launcher.

Nå´n som har en susning om vad detta är? Min första impuls var att ta bort dom, men fick då frågan om admin-lösenordet och det gjorde att jag hejdade mig.

Har googlat och får bl a ett förslag som leder till en Applesida, så jag antar att det inte är något maliciöst, men i alla fall.........

Vad är detta?

De används för att bygga och starta Java-program. Normalt är de där två alias som pekar till /usr/share/java. De är inte direkt kritiska så testa du att ta bort dem om du känner för det, eller flytta dem någon annanstans tills vidare.

Jaha, tackar för det!

Kan de ha kommit farande med den skarpa Safari 4:an? Det är det enda "viktiga" jag gjort på ett tag.

Du har inte installerat developer tools? Låter som att de skulle kunna komma från installation av developer tools.

Nej, inte medvetet i alla fall

1
Bevaka tråden