Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iPhone 3Gs lanserad på WWDC

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nya iPhone 3GS är här! Priset är endast $199 för 16GB versionen.
32GB kostar $299. Finns i svart eller vitt precis som tidigare. Lanseras 19:e Juni i USA!
iPhone 3G kostar nu endast $99!

S står för "Speed". Ser likadan ut som den nuvarande. Ingen kamera på framsidan som tidigare rykten sagt. 2-3x gånger så snabb. Stödjer 7.2 Mbit HSPDA (Turbo 3G).

Batteritiden förbättrad - upp till nio timmar internetsurfing, 10 timmar video, 30 tilmmar ljud, 12 timmar 2G telefoni och 5 timmar 3G telefoni.

Miljövänlig utan arsenik i glaset och inget kvicksilver i bildskärmen.

Helt ny kamera - 3 Megapixel med autofocus!
Auto-makro för bilder endast 10cm från kameran Bättre ljuskänslighet.
"Tap-to-focus" för manuell fokusjustering.

Den kan spela in video!
30 bilder per sekund, VGA upplösning med ljud, auto-fokus, auto-vitbalans och auto-bländare. Enkelt att switcha mellan kamera och videokamera. Möjlighet att redigera filmerna på telefonen och ladda upp enkelt till YouTube, MMS, MobileMe och Email.

Röststyrning iPhone kan nu styras med rösten!

Digital kompass finns inbyggd.
iPhone stödjer nu Nike+

iPhone mjukvara

iPhone 3.0 har 100 nya funktioner och är GRATIS för alla iPhone användare!.
17:e Juni lanseras iPhone OS 3.0! Kostar $9.95 för iPod Touch.

Cut, Copy & Paste finns nu.
Tangentbordet går nu att använda horisontellt i alla huvudapplikationer.
MMS lanseras med iPhone 3.0. Sökning med Spotlight i hela iPhone!

Peer-to-peer via Bluetooth. Möjlighet att ansluta till andra telefoner för exempelvis spel trådlöst med vänner.

"Find my iPhone" är en ny funktion för den som tappat bort sin telefon!
Endast för MobileMe användare - logga in och se var telefonen är någonstans på en karta. Du kan slå på ett "pling" så börjar telefonen plinga - superlätt att hitta den. Genom "remote wipe" från Mobile Me kan du radera telefonen via distans!

Javascript i Safari är 3x så snabbt i iPhone 3.0. Stöd för strömmande ljud och video. Auto-fill för användarnamn och kontakter (från adressboken).

Stöd för 30 språk inklusive Hebreiska, Grekiska, Koreanska, Thai, Arabisk etc.

Internetdelning är nu möjligt på iPhone - via Bluetooth, Wifi eller USB-kabel!
Din bärbara dator kan använda internetanslutningen från din iPhone!

Det blir nu möjligt att hyra eller köpa filmer via iPhone och se dom direkt i telefonen!
Även TV-shower, musik och ljudböcker. iTunes U finns på iPhone också.

Apple har sålt 40 miljoner iPhone och iPod Touch.
Det finns 50.000 program för iPhone just nu! En miljard nedladdade program från AppStore.

De sa att den skulle kosta 199 dollar i 16 GB-varianten. Då blir frågan: hur mycket kostar den att köpa lös om man vill byta upp sig?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-08 21:20

Olåst tack

Varför ska det va så svårt för Apple att släppa olåsta Iphones som alternativ? Fattar inte detta.. Konstigt också att inte 3 vill sälja Iphone...

Ja det blir väl att få tag på en olåst 3GS i belgien eller italien då.

Trots att nyheterna mellan den nya och gamla iPhone 3G inte är allt för stora, så är jag sugen på en snabbare. Funderar starkt på att sälja min och köpa en ny sen... Då kanske en Italienresa vore på sin plats!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-08 21:35
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

De sa att den skulle kosta 199 dollar i 16 GB-varianten. Då blir frågan: hur mycket kostar den att köpa lös om man vill byta upp sig?

Vi får vänta på Telia/Telenor.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-08 21:37

Jag startade en Officiell tråd med Björnströms första inlägg här:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/265636-officiella-traden-foer-nya-iphone-3gs.html

Eftersom detta är nyhetsdelen.

  • Medlem
  • Skara
  • 2009-06-08 23:58

3 ville börja sälja iPhone vad jag förstod det som, men med tanke på att programvaran i iPhone inte får modifieras så blir det omöjligt för 3 att få in alla sina program o så.. därav att de inte säljer den... vad jag vet...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-09 02:18

Synd att 3 måste hålla så hårt på det.
3 har ju annars i stort sett samma utbud mm i alla sina länder, trots det säljer bara 3 Hongkong Iphone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 21:25

Det där är en intressant sak man nästan glömt bort. Alla j*vla program och symboler som operatören tvingat in i telefonen och som inte går att ta bort. Sitter på en 3 telefon som har en Planet 3-knapp som helt otroligt tar upp en knapp på telefonen. Skönt med Apple och iPhone som vägrar sådant sk*t.

En annan sak, tydligt har den nya iPhone ett nytt lager (?) ovanpå sin skärm, en oleophobic sådant. Ska tydligen vara bra mot fett.

Ursprungligen av acke:

En annan sak, tydligt har den nya iPhone ett nytt lager (?) ovanpå sin skärm, en oleophobic sådant. Ska tydligen vara bra mot fett.

Ytterligare en anledning att byta upp sig, känner jag. Hoppas bara inte det där ytskiktet är av något slags repkänsligt slag. Även om inte själva glaset repas så kanske det skulle se skumt ut eller fungera dåligt om ytskitet kan bli bort- eller utslitet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2009-06-09 21:33

För att inte skapa korspostningskaos så fortsätt i denna tråd:
http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/265636-officiella-traden-foer-nya-iphone-3g-s.html

Jag vill inte låsa denna nyhetstråd.

1
Bevaka tråden