Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sims3 för pc. Funkar på Mac också?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa Sims3 till grabben. Av olika skäl måste det vara för PC. Men ska helst funka på en Mac (PowerPC) också. Har letat info men inte hittat någon klockren upplysning om ifall samma spel kan installeras BÅDE på PC och Mac. Iofs visar EA själva upp en version för PC och en för Mac, men kollar man hos diverse återförsäljare finns inte samma val, vilket fått mig att undra....

Skulle ju kunna dra iväg till t.ex. SIBA och kolla, men har inte tid och tänkte köpa online....

Någon som vet med 100% säkerhet hur det ligger till?

Jag höll i den skivan igår. Det står PC/Mac på utsidan.

Tror dock inte den funkar på en PowerPC-Mac.

Ursprungligen av Hagelin:

Tror dock inte den funkar på en PowerPC-Mac.

Nepp. Endast Intel. Och minst 2GB RAM.

OK, tack f svar. Har lagt undan ett ex på SIBA som jag ska hämta imorgon, så det får bli vad det blir.....

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-09 20:15

Det finns inga nya spel som kommer från EA som fungerar på PPC. Och snart finns det inget MacOS X för PPC. Det är kanske dags att börja tänka på att uppgradera till Intel.

//Rob

Och för att förtydliga, The Sims 3 säljs på samma skiva för både PC och Mac, trots vad många spelbutiker säger på sina sidor.

Ursprungligen av kalkoman:

Och för att förtydliga, The Sims 3 säljs på samma skiva för både PC och Mac, trots vad många spelbutiker säger på sina sidor.

Exakt. Så det är bara att knalla ner till sin lokala spelhandlare och köpa.

1
Bevaka tråden