Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari 4 kraschar direkt

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört Safari 4-betan en tid och uppdaterade nu direkt till skarpa versionen. Programmet går inte längre att starta. Får kraschrapporten att "Problemet kan bero på insticksfilen Videoboxsafariplugin".

Tänkte att det kanske hade att göra med Quicktime-uppdateringen också, och gjorde alla uppdateringar i Programuppdatering (alla iLife + QT), vilket gick perfekt. Allt funkar – men inte Safari 4. Samma krasch.

Nån som vet något?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-08 22:33

Prova att ta bort Videoboxsafariplugin.

Ja, det har jag ju gjort. Hjälpte inte. Tog också bort Evernote och något till jag visste att jag addat till Safari. Men det finns mer – hade t ex en plugin som installerade en pil i bokmärkesraden som expanderade fönstret maximalt på bredden… Och säkert fler. Kanske en eller ett par youtube-snatch-apps jag testat. Hur rensar man Safari från plugins?

OK, jag är i gång igen! Visade sig att trots att jag såg att alla filer fanns med i AppZapper när jag tog bort Videobox, och trots att "Sök" inte kunde hitta någon mer "videobox"-fil, fanns det ytterligare en videobox-plugin väl dold i "Användare/App Support".

Idiotiskt att dumpa Evernote m.m…

  • Medlem
  • 2009-06-08 23:07
Ursprungligen av Stinky:

Idiotiskt att dumpa Evernote m.m…

Idiotiskt att förlita sig till AppZapper...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-08 23:15

Du Baron, en aning off-topic (om man nu vågar vara det i denna glödheta tråd):
"Deputy (Rtd)" i din avatar - Står det för 'Retired' eller 'Retarded'?
Eller har det nu kanske blivit 'Returned'........................

  • Medlem
  • 2009-06-08 23:19
Ursprungligen av Le:

"Deputy (Rtd)" i din avatar - Står det för 'Retired' eller 'Retarded'?

Välj själv...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-06-08 23:25
Ursprungligen av Baron:

Välj själv...

När det nu tillkommer 'Registered' och 'Ready to drink' blir jag helt vilsen.
Fram mä't nu då.

PithHelmet 2.8.4 skapar problem vid start Safari 4.0

En del tillägg fungerar ju inte med nya Safari 4.0. Det kommer upp varningar vid start.
Har lyckats få bort alla - utom PithHelmet 2.8.4 .
Har använt sök - plockat bort manuellt - hjälper inte.
Fortfarande denna varning. Någon ide vad problemet/tillägget finns.

Ursprungligen av Baron:

Idiotiskt att förlita sig till AppZapper...

Narurligtvis… därför gjorde jag ändå sökningar efter mer videoboxfiler, och gick in manuellt och kollade… men jag är säkerligen puckad på mer än ett sätt. Sätter snart huvudet i min appzapper!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-09 08:46

http://www.culater.net/software/PithHelmet/PithHelmet.php

Removing (trashing) the PithHelment.bundle from /Library/Application Support/SIMBL/Plugins folder will effectively remove PithHelmet from Safari.

Ursprungligen av Mija:

http://www.culater.net/software/PithHelmet/PithHelmet.php

Removing (trashing) the PithHelment.bundle from /Library/Application Support/SIMBL/Plugins folder will effectively remove PithHelmet from Safari.

Har gjort exakt detta. Problemet kvarstår dock av någon underlig anledning.
Nya ide´ :'(er ?

Se till att använda senaste glims (1.0 build 17) Det fungerade här borta

Vad göra när inget av detta funkar? Jag får fortfarande varning att TastyApps krachar Safari4!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-15 14:03
Ursprungligen av k-e.svensson:

Vad göra när inget av detta funkar? Jag får fortfarande varning att TastyApps krachar Safari4!

Men ta bort den pluginen dårå.

http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2038913&tstart=0

http://download.tastyapps.com/TastyAppsAVPluginUninstaller.zip

om det vore så enkelt! jag har sökt upp alla tillägg via spotlight och raderat dom, jag har kört avinstalleraren som ni länkade till(två ggr) och jag har tom raderat Safari (ink alla pref.filer som hittas via spotlight) och installerat om men fortfarande denna j...a varning! Finns det någon länk till Safari 3 så jag kan köra in den igen?

  • Medlem
  • 2009-06-15 19:19

Spotlight hittar inte alls allt.

Så sant, Spotlight hittar inte allt men jag har sökt på alla vis jag kan komma på utan att hitta något mer som verkar ha med VideoBox att göra! Suck!
Det är tydligen bara att köra Firefox och glömma Safari!(?)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-16 09:50
Ursprungligen av k-e.svensson:

Så sant, Spotlight hittar inte allt men jag har sökt på alla vis jag kan komma på utan att hitta något mer som verkar ha med VideoBox att göra! Suck!
Det är tydligen bara att köra Firefox och glömma Safari!(?)

Kolla vad ditt plugin installerar och ta bort filerna manuellt.

//Rob

Nu är det löst! TastyApps support hade lösningen! tydligen var det ett "känt" fel så dom hade en enkel lösning!
1) Quit Safari and Videobox.
2) In the Finder, hit Command-Shift-G and type-in ~/Library/Application Support/SIMBL/Plugins
3) In the folder that opens-up, there should be a TastyAppsAVPlugin.bundle file; please move it to the trash.
(If you had an older version of Videobox installed check for a "Videobox.bundle" and remove that)

  • Medlem
  • 2009-06-16 21:01
Ursprungligen av k-e.svensson:

Nu är det löst! TastyApps support hade lösningen! tydligen var det ett "känt" fel så dom hade en enkel lösning!
1) Quit Safari and Videobox.
2) In the Finder, hit Command-Shift-G and type-in ~/Library/Application Support/SIMBL/Plugins
3) In the folder that opens-up, there should be a TastyAppsAVPlugin.bundle file; please move it to the trash.
(If you had an older version of Videobox installed check for a "Videobox.bundle" and remove that)

Det är ju ganska precis vad Mija skrev en bit upp i den här tråden:

Ursprungligen av Mija:

http://www.culater.net/software/PithHelmet/PithHelmet.php

Removing (trashing) the PithHelment.bundle from /Library/Application Support/SIMBL/Plugins folder will effectively remove PithHelmet from Safari.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-06-16 21:08

Folk borde slänga ut SIMBL (och alla plugin som använder SIMBL), för gott, den orsakar bara en massa problem vid Safari-uppdateringar.

P i t h e l m e t är väl värst, det kan ta både veckor och månader innan dom uppdaterar så den fungerar efter vart nytt Safari-släpp.

  • Medlem
  • 2009-06-16 21:32

Jag väntar alltid med alla Safariupdateringar tills Stand finns för aktuell version. (Stand finns till Safari 4.)

Safari 4 slutade fungera

Plötsligt går det ej att starta Safari !! Safari ikonen studsar i dockan i ca 15 sekunder och sen händer inget mer. Inga kraschmeddelanden..nada.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-09-24 09:17

Testat standardlösning 1A och/eller 1B: starta om datorn / slänga inställningsfilen (.plist) för Safari (finns i ~/Library/Preferences/)?

1
Bevaka tråden