Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple sänder 28 april

Tråden skapades och har fått 130 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Mera info här för er som har parabol:

http://biz.yahoo.com/prnews/030424/sfth027_1.html

Gissningsvis så är det väl den omtalade sälja musiktjänsten som presenteras.

Vaddå? ingen quicktime-streaming eller?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Vaddå? ingen quicktime-streaming eller?

Fanns hos www.macrumors.com - så kanske man bara vill offentligöra en streaming när ryktet spridit sig.

blir inte klok på det här med tidszoner...

När, i svensk tid, är det egentligen?

9.12 här i Sverige är 3.12 på morgonen i New York. Och enligt Apple så började det runt 1 PM eastern time. Så det är praktiskt taget tio timmar tills det börjar från klockan nio, dvs klockan sju på kvällen tror jag... Jag kan ha fel.

  • Medlem
  • 2003-04-28 09:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
9.12 här i Sverige är 3.12 på morgonen i New York. Och enligt Apple så började det runt 1 PM eastern time. Så det är praktiskt taget tio timmar tills det börjar från klockan nio, dvs klockan sju på kvällen tror jag... Jag kan ha fel.

Tidsskillnaden mellan Sverige och USA är som högst 9 timmar om man inte räknar Hawaii.
Om musiktjänsten presenteras 9.00 lokal tid, i San Francisco, då är det 18.00 i Sverige.

/3

  • Medlem
  • 2003-04-28 09:29

Obs! Jag gav bara ett exempel. Jag vet inte när presentationen börjar.

/3

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-28 09:47

Tyvärr ! dessa satelliter Telstar och Galaxy står över USA.
Därför kan vi inte se härifrån Europa.:(

Måste var en webcast!?
Vet att Macminute kommer att lägga ut live info, men det blir inte samma sak.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-28 10:38

En tanke,

Finns det ingen här på 99mac som har känningar i USA som skulle kunna streama detta event till oss på 99mac?

En ström över Atlanten till en QTSS i Sverige som sedan betjänar oss...

Svårt att få igång till ikväll, men med lite planering så har vi den uppe till nästa event...

-T

Citat:

Skrevs ursprungligen av REP
Tyvärr ! dessa satelliter Telstar och Galaxy står över USA.
Därför kan vi inte se härifrån Europa.:(

Tyder inte det på att detta är ännu en eventuell tjänst som bara är tillgänglig för USA och Kanada? Annars borde sändningen vara worldwide.....

Trist. Jag vill se Steve Jobs predikan live

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Tyder inte det på att detta är ännu en eventuell tjänst som bara är tillgänglig för USA och Kanada? Annars borde sändningen vara worldwide.....

Det oroade jag mig för också. Men tydligen är tyska journalister inbjudna till en pressträff imorgon. Så det händer säkert något för oss också. Någon som minns hur pressträffen gick till när de först berättade om iPod?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 13:14

Det är nog mycket troligt att musiktjänsten kommer att vara "US only" precis som musicnet.net (RealNetworks musiktjänst i RealOne Player).
musicnet fick ju bara sälja till USA på grund av rättigheter men "skulle ordna så att Europa också fick ta del" snarast möjligt. Har inte hänt ett dug på 18 månader nu. Visserligen är ju RealNetworks service helt kass då man får filer som bara kan spelas i 30 dagar och inte brännas till CD.
Apples service verkar ju, om ryktena är sanna, onekligen mycket bättre.

Det som gör mig lite exhalterad är ryktet om en ny iPod!! Jag längtar till klockan 18.00 då det börjar och om det kommer en ny så går jag och köper en imorgon. Yeah!

EDIT: Om Macforum i Göteborg har fått in dom då vill säga..

Jag är nästan säker på att musiktjänsten kommer vara tillgänglig för oss också.

Tecken på det är två utskick till .Mac medlemmar:

* .Mac abonnemang är nu officiellt tillgänglig i Europa

* .Mac abonnemang är numera kopplat till AppleStore som gör att man direkt kan köpa saker (musik?) via One-click.

Ciryon

PS. Varför "laggar" det när jag skriver i den här texten i Safari? Mysko.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
PS. Varför "laggar" det när jag skriver i den här texten i Safari? Mysko.

Därför att Apple har byggt in en hemlig funktion i Safari som känner av visa nyckelord, som t.ex Apple, .mac, etc, etc. När dessa nyckelord skrivs så skickas alla tangentnedslag automatiskt till Cupertino för analys (därav laggen). Ifall du skriver något negativt efter nyckelorden så får din dator kernal panic.....:D

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 14:20
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Jag är nästan säker på att musiktjänsten kommer vara tillgänglig för oss också.

Tecken på det är två utskick till .Mac medlemmar:

* .Mac abonnemang är nu officiellt tillgänglig i Europa

* .Mac abonnemang är numera kopplat till AppleStore som gör att man direkt kan köpa saker (musik?) via One-click.

Sant. Nu när du nämner det så tror jag att du har rätt.
Någon som vet hur det funkar när Apple släpper nya saker? Har återförsäljarna sakerna samma dag eller dröjer det någon vecka tills dom får dom?
iBookarna som släpptes förra veckan till exempel? Kunde man köpa dom från tex Macoteket eller Power PC samma dag?

Apple brukar väl oftast annonsera ut nya produkter en månad innan de finns i affären?

Citat:

Skrevs ursprungligen av romanenko
iBookarna som släpptes förra veckan till exempel? Kunde man köpa dom från tex Macoteket eller Power PC samma dag?

Det stämmer att du kunde köpa dem från dem samma dag. Men de levereras inte förrän Apple skickat ut maskinerna, vilket kan vara om några veckor.

/M

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Apple brukar väl oftast annonsera ut nya produkter en månad innan de finns i affären?

närå, däermot tar det alltid minst en månad innan deras nya produkter finns tillgängliga...

(samma sak? kanske...)

Citat:

Skrevs ursprungligen av sugplopp
närå, däermot tar det alltid minst en månad innan deras nya produkter finns tillgängliga...

(samma sak? kanske...)

Det var det jag menade fast jag uttryckte det illa.....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Apple brukar väl oftast annonsera ut nya produkter en månad innan de finns i affären?

Apple fick frågan om detta, på aktieägarmötet nyligt, när det gäller PB17" som ju tog god tid på sig. Think Secret skriver:

- Jobs responded to a question about product availability after announcement, saying that Apple must make a choice each time it decides to release a new product. He took the 17" PowerBook as an example. Macworld could not be rescheduled, and the 12" PowerBook was ready, so a decision was made to announce the 17" PowerBook even though it wouldn't be ready for a month. Phil Schiller added that Apple tries to balance the needs of having products available upon announcement, and satisfying requests from customers who desire information to plan future purchases ahead of time.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Fleno
Apple brukar väl oftast annonsera ut nya produkter en månad innan de finns i affären?

Typ, ja, ännu längre ibland (PB 17"). Dessutom brukar all info om nya produkter finnas på diversse nyhetssiter innan vi får någon officiel info från Apple...

Ingen som vet när det börjar idag? Jag läste någonstans klockan 10:00 Pacific Time vilket är 19:00 svensk -- någon?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 17:38
Citat:

Skrevs ursprungligen av doppleganger
Ingen som vet när det börjar idag? Jag läste någonstans klockan 10:00 Pacific Time vilket är 19:00 svensk -- någon?

Det står 10:00 PT på macrumors.com i alla fall. Dessutom står det att SJ ska prata i CNN kl 2:30 pm EST vilket borde vara 20:30 svensk tid.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 18:07

Nu påstår macrumors att det ska finnas en qt-stream på http://stream.qtv.apple.com/events/apr/moscone/apr28_28_56_100_250_ref.mov

  • Medlem
  • 2003-04-28 18:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Wallström
Nu påstår macrumors att det ska finnas en qt-stream på http://stream.qtv.apple.com/events/apr/moscone/apr28_28_56_100_250_ref.mov

Det verkar ju faktiskt kunna stämma!
Nu finns där en testbild där det stårr att det ska sändas iaf!

/majk

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Wallström
Nu påstår macrumors att det ska finnas en qt-stream på http://stream.qtv.apple.com/events/apr/moscone/apr28_28_56_100_250_ref.mov

Jag får en testbild som säger att det skall vara en utsändning snart. kl 10 lokal tid - 19 här.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 18:14

Aj aj .. jag som trodde jag skulle kunna gå från jobbet :rolleyes:

Nu är det ju bara o sitta kvar..

  • Oregistrerad
  • 2003-04-28 18:36

Hmm. Jag får det inte att funka.
Först står det "Negotiating" och sedan fastnar det på "configuring". Nu har det stått "configuring" i mer än 5 minuter.

När jag ändå ska vara på jobbet så vore det skojigt att se Steve.

Bevaka tråden