Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AudioRealism Bass Line Pro/Logic?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis skaffat mej AudioRealism Bass Line Pro och instalerat det,men hur fan får man det till att lira med logic?I tex Ultrabeat så är det ju bara till att dra in midifilen i Logic men jag hittar inget liknande i Bass Line,och ja jag har läst manualen men jag blir faktiskt inte mycket klokare för det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-06 06:25

Lägg en ton på piano-rullen - 4-taktslag lång. Loopa. Varje ton på piano-rullen har sin egen pattern, så så kan du byta patterns.

Super tack Mush!det funkar,men en sak som inte är så bra 'är att när jag stänger an logic så fortsätter basloopen att pumpa från Bass Line.Hur löser jag det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-06 21:12

Efter att programmet avslutats eller medan logic avslutas? Låter hur som helst helskumt. Kör du programmet som AU-plug eller fristående?

Kör det som au plug,när jag startar sequensern i logic så startar bassline också men när jag stannar sequensern så fortsätter bassline att spela,fattar faktiskt inte varför

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-06 21:58

Skumt. Är bassline klockan stäld på "host"? Annars så låter det som att logic latch:ar tonen som skickas. Men är klockan ställd extern borde den ändå stanna... Hmm.... Ska prova lite olika inställningar och se om jag kan få samma problem här efter jobbet imorgon om du inte löst det innan dess.

Jättesnällt!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-13 13:45

Jag har provat här men får inte alls de problem du nämner. Konstigt konstigt.

1
Bevaka tråden