Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är det här nya iPhone?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-06-05 21:41

Är det här den nya iPhone som kommer släppas på måndag? Jag hittade bilden på Twitter för en stund sen. Skrev en grej på min sajt också.

Ser riktigt jävla snygg ut och jag tror att detta skulle kunna vara en rimlig design Ser du ut så här blir det ett snabbt inköp...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-05 22:38

Måste säga att det ser väldigt modellerad ut. Texturen på marken och reflektionerna i skärmen känns lite out-of-this-world. Men den matta baksidan skulle jag väldigt gärna se! Knappen på framsidan ser dock inte så apple ut, på något sätt. Och så känns det som att den kan tryckas in i fickan ganska lätt.

Med ett sådant utseende så går nog den nya iPhone bort från min köplista.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-06-05 22:42

Ser lite LG ut

Jag tror inte det är på riktigt. Det ser snyggt ut men knappen ser för lättillgänglig ut. Det känns att den nuvarande iphones knapp och även första modellen var designad för att vara lagom svårtryckt. Det här "förslaget" skulle gå mot det.

Håller med om att det ser LG ut.

Dessutom är det ju så att den som tagit bilden då haft tillgång till två stycken iPhones .... verkar lite väl långsökt tycker jag.

- Vill du se nya iPhone, en av värdens största hemlisar? Jag har TVÅ här i min väska...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-06-06 00:59

Ja det är som att det sklle läcka en bild med 2 aliens från area 51 : (

Ursprungligen av oskob:

Ja det är som att det sklle läcka en bild med 2 aliens från area 51 : (

Precis! Inte nog med en, utan TVÅ!

Har någon en hittills osläppt iPhone så kan denne säkert ha två också. Tror jag. Men jag tror ändå inte på den bilden.

Tycker äpplet och all text ser PS-ad ut.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-06-06 07:45

Tittar man på bakgrundstexturerna lite noggrannare så ser man direkt att denna inte är äkta. Upprepade mönster i texturen avslöjar.

Skulle kunna vara ett påslakan eller ngt annat som har samma mönster.

Ursprungligen av beia:

Tittar man på bakgrundstexturerna lite noggrannare så ser man direkt att denna inte är äkta. Upprepade mönster i texturen avslöjar.

Ursprungligen av beia:

Tittar man på bakgrundstexturerna lite noggrannare så ser man direkt att denna inte är äkta. Upprepade mönster i texturen avslöjar.

Jag kommer utsökt att tänka på analyserna av nya MacMIni... Det var JPG artifakter och annat som skulle bevisa att bilden var fejkad... Och sedan så såg den ut exakt som den läckta bilden:cool:

Sedan så skulle jag inte använda antalet telefoner som någon indikation på om läckan är sann eller inte.

Hur som haver, jag tror dock inte på att denna bild är sann. Och då är det mer argumentationen om att dockorna inte skulle passa. Men å andra sidan så har Apple tidigare gjort ändringar som har gjort gamla tillbehör oanvändbara.

Det där var väldigt uppenbart renderad.

Men denna?

Snälla ge oss matt baksida....

Ursprungligen av @ndreas:

Snälla ge oss matt baksida....

Snälla ge oss äkta bilder till att börja med...

Och gärna en matt gummerad baksida, ja tack...

Det är kul att renderingarna har OS 2.X (SMS-ikonen...).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-06 11:46

Att ni orkar...
Snart vet vi!
Hoppas under alla omständigheter på en betydligt uppgraderad iPhone.
Gärna mattsvart. Gärna med betydligt bättre kamera. Gärna med större
lagringsutrymme.

Men jag ser inte bara fram emot en ny iPhone.
En Apple Netbook skulle också sitta fint!

Ingen som har några 'förhandsbilder' på detta?

Om bilden överst visar nya iPhone - vilket jag inte tror på (fyrkantig knapp! Ives skulle aldrig göra så) - så blir gamla dockor värdelösa och nya måste inköpas...nya som dröjer innan dom kommer så klart.

Ursprungligen av Zimmerman:

Om bilden överst visar nya iPhone - vilket jag inte tror på (fyrkantig knapp! Ives skulle aldrig göra så) - så blir gamla dockor värdelösa och nya måste inköpas...nya som dröjer innan dom kommer så klart.

oavsett är väl detta inte ovanligt att man alltid får köpa nya tillbehör för varje ny iPod, iPhone

  • Medlem
  • 2009-06-06 14:56
Ursprungligen av Zimmerman:

Om bilden överst visar nya iPhone - vilket jag inte tror på (fyrkantig knapp! Ives skulle aldrig göra så) - så blir gamla dockor värdelösa och nya måste inköpas...nya som dröjer innan dom kommer så klart.

Så var det också mellan 2g och 3g.

Jo, men ska det vara så VARJE gång. Så är det ju inte när det gäller t.ex. MacBook etc. När det gäller kontakter och footprints så tycker jag att iPhone ska ha en standard - det är ju trots allt en palmtop och ingen liten skitlur för 600 spänn. Om kontakter och fottprints ändras varje modell så tyder det bara på att labbet inte riktigt har alla bollar hemma.

Ursprungligen av Baron:

Så var det också mellan 2g och 3g.

hoppas ;D

Som sagt - kloning hit - kloning dit - det är den fyrkantiga knappen som avslöjar fejken. Den som fixat till bilden förstår inte Apple och Jonathan Ives språk och estetik.

  • Medlem
  • 2009-06-06 16:27

Jag är inte så säker på det. OSX gränssnitt har blivit kantigare och kantigare.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-07 01:00

http://www.engadget.com/2009/06/06/is-this-the-new-iphone/

Jo, men när såg du en fyrkantig knapp på en Appleprodukt sist? På hårdvara alltså?
Sådant här känner man direkt i magen. Estetisk känsla. Bilden överst visar absolut inte en produkt från Apple - den är för mig lika reflexmässigt självklart som om någon snackar kinesiska med mig och jag hör bums att han/hon inte snackar svenska. Ren instinkt. Estetik/design är ett språk. Man ser omedelbart en brytning.

Se dessutom att knappen bryter av listen. Jezez. Smäck.s Att Ives&Co. skulle göra så är helt omöjligt. Antingen förstår man det - "ser" det - eller så "ser" man det inte. Det sitter i magen. Inget man kan lära sig. Tror jag.

Ursprungligen av Baron:

Jag är inte så säker på det. OSX gränssnitt har blivit kantigare och kantigare.

  • Medlem
  • 2009-06-07 11:51
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo, men när såg du en fyrkantig knapp på en Appleprodukt sist? På hårdvara alltså?
Sådant här känner man direkt i magen. Estetisk känsla. Bilden överst visar absolut inte en produkt från Apple - den är för mig lika reflexmässigt självklart som om någon snackar kinesiska med mig och jag hör bums att han/hon inte snackar svenska. Ren instinkt. Estetik/design är ett språk. Man ser omedelbart en brytning.

Se dessutom att knappen bryter av listen. Jezez. Smäck.s Att Ives&Co. skulle göra så är helt omöjligt. Antingen förstår man det - "ser" det - eller så "ser" man det inte. Det sitter i magen. Inget man kan lära sig. Tror jag.

Visst. Jämför iMac G3 med G4 med G5 och vidare till Alu. Från rundad till rund till kantig. Jämför Powerbook G3 med G4. iBook "dasslock" med den vita. Allt har sin tid.

Om om om iPhone får en kantig knapp kommer halva applecomunityt att säga "Uäah, vedervärdigt, oldschool rules!" medan den andra halvan kommer att säga "Innovativt, utvecklande!" Efter ett år tycker alla att den runda knappen ser ålderdomlig ut.

Men att knappen bryter av listen går inte. Aldrig. Kommer aldrig att hända. Nope. Går icke. :-D. Either you know this or you don't.
ALLT kan INTE hända bara för att annat hänt.

Ursprungligen av Baron:

Visst. Jämför iMac G3 med G4 med G5 och vidare till Alu. Från rundad till rund till kantig. Jämför Powerbook G3 med G4. iBook "dasslock" med den vita. Allt har sin tid.

Om om om iPhone får en kantig knapp kommer halva applecomunityt att säga "Uäah, vedervärdigt, oldschool rules!" medan den andra halvan kommer att säga "Innovativt, utvecklande!" Efter ett år tycker alla att den runda knappen ser ålderdomlig ut.

Den känns ju mest realistisk hittills.

Bevaka tråden