Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail.app och gmail: lasta mail i mail.app olasta i gmail

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 14:54

Jag laser min gmail i mail.app genom gmails pop3-access. Det funkar bra, men det ar lite jobbigt att mail jag har last i mail.app visas som olasta i gmail. Finns det nan plug-in eller liknande for mail.app som uppdaterar statusen for lasta medelanden?

  • Oregistrerad
  • 2005-04-27 15:13

Ligger på pop3-servern

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 00:31
Ursprungligen av Pär:

Ligger på pop3-servern

Vad menar du? Att mailen ligger på pop3-servern? Ja, det är ju rätt uppenbart. Jag menar att om jag läser ett mail i mail.app visas det fortfarande som oläst i gmails webmail-interface.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 00:34

Mailen ligger inte på servern, dom plockar du ner via pop3 (kan ligga kopior kvar om man vill utifrån hur man ställer in sin pop3-klient).
Jag menar att det är på serversidan som det skall hållas ordning på vad som är läst och inte, m.a.o. något du får fråga på google…

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 00:49
Ursprungligen av Pär:

Mailen ligger inte på servern, dom plockar du ner via pop3 (kan ligga kopior kvar om man vill utifrån hur man ställer in sin pop3-klient).
Jag menar att det är på serversidan som det skall hållas ordning på vad som är läst och inte, m.a.o. något du får fråga på google…

Exakt, det var därför jag undrade om det fanns någon plug-in/applescript som håller mails läst/oläst lista synkad med serverns. Frågade google utan framgång..,.

  • Oregistrerad
  • 2005-04-28 06:37
Ursprungligen av daavid:

Exakt, det var därför jag undrade om det fanns någon plug-in/applescript som håller mails läst/oläst lista synkad med serverns. Frågade google utan framgång..,.

Om du vill ha samma status i mail som på servern, och du inte kan ändra på servern; ja då får du väl för fasen markera alla mailen från gmail som du läser via pop3 som olästa i mail.app då… Och för att göra sådant går det säkert använda mails regler.
Men varför i helsike göra det?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-05 14:00

Varför inte aktivera imap?

Imap är precis det som du behöver.

//Rob

Därför att Gmails imap-stöd lanserades två och ett halvt år efter att daavid ställde sin fråga?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-05 14:52

Hahaha.. varför var den i nya diskussioner? Annars skulle jag inte ha sett posten.

//Rob

1
Bevaka tråden