Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Time Capsule och Telia?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-16 18:50

Hej, har någon fått detta att fungera? När jag försöker så vill inte Telia låsa vid TC. Sätter jag in den gamla Airport routern så funkar det direkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 16:14

Koppla ur airporten, vänta 30 min, koppla in TC, jag antar att du inte väntat på att DHCP-leaset skall gå ut?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 17:41
Ursprungligen av ntity:

Koppla ur airporten, vänta 30 min, koppla in TC, jag antar att du inte väntat på att DHCP-leaset skall gå ut?

Har väntat 30 min dock med TC insatt. Skulle man kanske prova att starta om modemet och sedan vänta 30 min innan man sätter in TC:n som jag använder som router också.

Min erfarenhet av Telia säger att modemet måste startas om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 16:20
Ursprungligen av hansfilipelo:

Min erfarenhet av Telia säger att modemet måste startas om.

Been there tyvärr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-03 22:24

Ingen alltså? Inte ens någon där det fungerar så jag vet det åtminstone?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-04 13:39
Ursprungligen av acke:

Ingen alltså? Inte ens någon där det fungerar så jag vet det åtminstone?

Känt problem/strul med Telia. Det enda råd jag kan ge är att ha tålamod och vänta tills telia ger dig ett nytt IP-nummer. Det kan ta allt från 10 minuter till en dryg timme.

Jag bytte nyligen själv från AirPort Extreme till Time Capsule. Vid första försöket gick tiden, ingenting hände och jag bytte tillbaka för att kunna komma igång och jobba. Dagen efter provade jag igen och fick ett nytt IP inom en halvtimme.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-05 11:20
Ursprungligen av Northwiz:

Känt problem/strul med Telia. Det enda råd jag kan ge är att ha tålamod och vänta tills telia ger dig ett nytt IP-nummer. Det kan ta allt från 10 minuter till en dryg timme.

Jag bytte nyligen själv från AirPort Extreme till Time Capsule. Vid första försöket gick tiden, ingenting hände och jag bytte tillbaka för att kunna komma igång och jobba. Dagen efter provade jag igen och fick ett nytt IP inom en halvtimme.

Tack! Känner till MAC-låsningen men jag ville bara se att det inte var omöjligt så jag försökte i onödan.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-07 13:52
Ursprungligen av acke:

Tack! Känner till MAC-låsningen men jag ville bara se att det inte var omöjligt så jag försökte i onödan.

Nej då - var ihärdig bara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-07 20:01
Ursprungligen av Northwiz:

Nej då - var ihärdig bara.

Härligt, det här är en sådan sak som gör 99 så bra. Telia vet inte, Apple vet inte, men man kan ge dig fan på att någon kunnig på 99.se har testat.

1
Bevaka tråden