Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brandväggen blockar ipadress

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-11 21:47

Har ett litet problem som dök upp för ett tag sen. Brandväggen gör så att jag inte får något ip från routern. Jag får bara det egentilldelade och först när jag stänger av brandväggen får jag ip från routern.

Någon som har upplevt något liknande och har en lösning?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-12 21:06

OSX 10.4, 10.5?
Inbyggda brandväggen?
Har du provat att leka runt med inställningarna på brandväggen? Finns kanske inte många, men en del finns iaf

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-07-13 12:08

Jag kör Leopard och som du säger finns det ju inte jätte många inställningar. Man kan ju kolla brandväggsloggen men blir jag inte mycke klokare av det

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-04 10:24

Nästan ett år senare sitter jag fortfarande med samma problem, har även hänt en polare så det borde vara någon annan än vi som har stött på problemet.

Ingen som har en lösning ?

Vad säger loggen om dhcpkommunikationen? Kontakt tas på UDP port 68, Server svarar på UDP 67. Efter sök på google så gavs rådet att rensa cacheminnet exempelvis med cocktail. Det rådet har inte jag testat men det låter som att datorn till slut har får många bindningar och kan inte skapa nya utan att rensa och rensningen för att få plats med nya kontakter hickar till vilket ger låsning. Bugg låter det som. Har datorn alla senaste uppdateringarna?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-06-04 16:46

Jag rensade cacheminnet senast igår med applejack, och jag har kontinuerligt uppdaterat osx så jag vet i f*n.
Det jag får fram av UDP är följande:

udp:
6209 datagrams received
0 with incomplete header
0 with bad data length field
0 with bad checksum
1212 dropped due to no socket
1445 broadcast/multicast datagrams dropped due to no socket
7 dropped due to full socket buffers
0 not for hashed pcb
3545 delivered
6082 datagrams output

Vilket jag inte blir mycket klokare utav

1
Bevaka tråden