Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programuppdatering för Airport-verktyg 2009-002

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-03 22:54

Den här uppdateringen innehåller allmänna förbättringar och kompatibilitetsuppdateringar för följande program: AirPort-verktyg och AirPort Basstationsagent. Uppdateringen installerar även AirPort Skivverktyg på Mac-datorer med Tiger.

Yes!!

Fixar förhoppningsvis strulet med firmwareuppgraderingarna på apples basstationer.

Tack för tipset!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-10-19 22:05

Hej veteraner! Jag måste fråga er om just den här uppdateringen. Såhär är det. Jag har haft en AirPort Extreme som basstation i ett trådlöst nätverk anslutet till internet via ett bredbandsmodem sedan ett år tillbaka. Allt har fungerat finfint. Jag har en iMac, en MacBook Pro, båda med Leopard 10.5.8 (fast den största delen av tiden har jag kört på 10.5.5). Sedan kom då den här "Programuppdatering för Airport-verktyg 2009-002", och dessförinnan hade jag precis installerat 10.5.8.

I samma veva, mer eller mindre, installerade jag en AirPort Express, som jag kopplade till min stereo, så att jag skulle kunna köra iTunes genom den. Och helt plötsligt har allt börjat strula.

Jag tappar kontakten med internet stup i kvarten, och det tycks ju inte handla om mina OSX-uppdateringar, eftersom jag också har en PC ansluten till nätverket, och den tappar också kontakten. Det märkliga är att jag helt plötsligt får kontakt igen, utan att jag har startat om vare sig extreme eller express. Och ibland får jag kontakt med mina Macar, men inte med PC'n, och ibland med PC'n och min MacBook, men inte med iMacen. Just nu, i skrivande stund, har bara min MacBook Pro kontakt. Det hela är fullständigt outhärdligt. Är det någon av er proffs som kan hjälpa mig? Kan det vara AirPort-verktyguppdateringen som kan strula till det?

1
Bevaka tråden