Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

P800 fråga

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-27 12:33

Hej. Var annars tar man sin fråga om P800án...Jag hade tidigare T69, och då jag ofta skickade grupp sms var det en grymt bra funktion för mitt sms ande...Heter det så???
Nu med P800 kan jag naturligtvis fortfarande göra grupper...Men jag har inte hittat hur f-n man skickar iväg sms till gruppen...
Någon som vet, någon som hört, någon som kan ????

Tack i så fall

2 bingolotter står på spel

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kronér
Hej. Var annars tar man sin fråga om P800án...Jag hade tidigare T69, och då jag ofta skickade grupp sms var det en grymt bra funktion för mitt sms ande...Heter det så???
Nu med P800 kan jag naturligtvis fortfarande göra grupper...Men jag har inte hittat hur f-n man skickar iväg sms till gruppen...
Någon som vet, någon som hört, någon som kan ????

Tack i så fall

2 bingolotter står på spel

Hej !
Skapa SMS - kontakter - kryssa så många (dom) du skall skicka till - skriv meddelandet - skicka !
Var det, det du var ute efter - eller ?:rolleyes:

Tror tyvärr inte att det går att skicka gruppsms med den programvara som finns till P800:an nu. (Nu har jag inte den senaste, men har för mig att det inte går med den heller) Ska kolla på måndag om det går i den senaste versionen.

Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Hej !
Skapa SMS - kontakter - kryssa så många (dom) du skall skicka till - skriv meddelandet - skicka !
Var det, det du var ute efter - eller ?:rolleyes:

Tror att han menar att man kan skapa en grupp som heter t.ex. "familj" och bara välja den gruppen så skickas det till alla som finns i den. Som det är nu så måste man välja kontakterna en och en.

  • Medlem
  • 2003-04-27 13:48
Citat:

Skrevs ursprungligen av Kronér
...Jag hade tidigare T69, ...

T69? Har jag missat något eller menar du T68?

/3

Citat:

Skrevs ursprungligen av Stefan Strandberg
Tror att han menar att man kan skapa en grupp som heter t.ex. "familj" och bara välja den gruppen så skickas det till alla som finns i den. Som det är nu så måste man välja kontakterna en och en.

Så kan det vara. Men det går ju att "lura" telefonen, genom att på en kontakt lägga in upp till 6 mobilnummer (2 kontakter blir 12 osv.) Då går det att skicka till alla samtidigt. Kan det vara något ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-27 16:37

Självklart skall det vara T68...sorry det gick lite fort.
adress@mac och Stefan...ge mig era adresser så dyker lotterna upp på posten... Smart knep med att lägga in 6 användare under samma...Och kanon Stefan om du kollar och låter mig få veta.

Jag tackar och bockar. Dessutom känner jag mig lite nöjd att det inte gick, jag trodde ett tag att det var jag som var bombad:)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2003-04-27 21:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av adress@mac
Men det går ju att "lura" telefonen, genom att på en kontakt lägga in upp till 6 mobilnummer (2 kontakter blir 12 osv.) Då går det att skicka till alla samtidigt. Kan det vara något ?

Funktionen grupp-SMS finns inte i senaste programversionen heller.

I stället för att lägga in 6 mobilnummer per person (där du ändå måste bocka i vilka nummer du vill skicka till) finns en annan klurig lösning:

  • Skapa ett nytt SMS

  • Bocka i alla som ska vara med i listan

  • Ställ dig på "Till-raden", välj "Markera allt" i Redigera-menyn

  • Välj "Kopiera" i Redigera-menyn

  • Skapa en ny kontakt, kalla den Kompisar (eller vad du vill att gruppen ska heta). Ställ dig i mobiltelefonfältet och välj "Klistra in" i Redigera-menyn

  • Spara

  • Klart

Det finns en begränsning på 128 tecken i mobiltelefonfältet men det blir ju 10-talet nummer.

När du sedan skickar ett SMS, ange kontakten Kompisar och vips har du skickat 10 SMS.

Hasse

Ja som Hasse säger så finns det ingen möjlighet att skicka "riktiga" gruppsms. Enligt SE så var det inte på gång heller, nu brukar dom inte säga så mycket om kommande versioner men lite brukar man kunna få reda på....

1
Bevaka tråden