Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var finns musiken?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-06-01 21:36

För någon vecka sedan gjorde jag en ominstallation av min powerbook efter 5,5 års användande.
Har inte kommit till iTunesinställningarna förrän nu och har lite funderingar.
Jag hade all musik liggande på en extern hårddisk före ominstallationen. Hur hittar iTunes de låtarna nu? Det finns ju ett "musikbibliotek" på den externa hårddisken, men när jag startar iTunes är det tomt på musik.
De låtar jag köpt efter ominstallationen ligger ju i mappen med köpta låtar. Borde inte alla låtar jag någonsin köpt finnas i den mappen? Jag menar, är det inte mitt iTuneskonto som håller reda på det? Kontot är ju detsamma som förut.

Och viktigaste frågan: Var det dumt att köpa nya låtar efter ominstallationen, men före jag hittat det gamla musikbiblioteket? Jag är rädd att de nya låtarna kommer att försvinna om jag plötsligt ändrar inställningar. Och hur får jag de nya låtarna och även de låtar jag kommer att köpa i framtiden att hamna i samma mapp som all övrig musik på den externa hårddisken?

Någon som fattar? Jag är mycket tacksam för svar.

Mvh
KOL

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-01 21:44

Bara att gå in i iTunes-inställningarna, men du borde ha avauktoriserat den innan du formaterade, nu har du ett konto tillgodo mindre (man har 5 st).

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-06-01 22:09

Vaddå bara att gå in i iTunesinställningarna? Jag vet inte var jag ska klicka? Gärna väldigt tydliga instruktioner.

Tack på förhand
/KOL

1
Bevaka tråden