Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ska studera Grafisk Design. Vilken dator (budget)?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 11:54

Jag ska studera Grafisk design. Mac är ett krav, eftersom de arbetar med Mac på skolan (jag har inget emot Mac).

Jag är student, och har inte så mycket pengar. Så vilken dator ska jag köpa? eMac är billig, men dålig efter vad jag hört. iMacen är ful och dyr, men bra. Och en PowerG4 ska jag inte ens tänka på!

Några råd?

//Foxfire

eMacen är billig OCH bra, iMacen är dyr men antagligen den coolaste och snyggaste stationära som bredvid kuben tillverkats och en PM kan du få begagnad för under 10000,-, men då snackar vi om G4 500....

iBooken är billig och trevlig, fås ny för strax över 10000,-

  • Medlem
  • 2003-04-27 13:53

Glöm inte att du som student kan köpa din dator från Apple via Mecenat - det blir kraftigt billigare.
iMac är väl föresten inte ful, knappast jämfört med eMac i a f.

/majk

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-27 13:54

Satsa på en begagnad G4 och en 17-tumsskärm. Ska du använda OS 9 eller X?

  • Medlem
  • 2003-04-27 14:16
Citat:

Skrevs ursprungligen av Foxfire
... iMacen är ful och dyr, men bra...
//Foxfire

FUL!!!??? :eek: :eek: :eek:

Är du säker på att du ska studera grafisk design?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 16:33

Den ser ju ut som en lampa!

Nu fick jag inte så mycket svar på den fråga jag ställde. Antagligen jag som ställde den lite fel.

Bäst prestanda till bäst pris, vad ska jag ha då? jag vill köra Mac OS X.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-04-27 16:44