Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ladda ner podcast.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hämtningen stoppas hela tiden innan den ens börjar laddas ned.
Det står "stoppad (fel = 500".

Hur försker du ladda ner den?

Direkt i iTunes? Direkt i iPhone/Touch ?

500 KAN vara "Server busy", den som lagt upp den har lagt den på en alltför klen server.

Vad händer om du försöker igen lite senare? Ett par timmar senare?

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-06-01 16:15
Ursprungligen av Goflorp:

Hur försker du ladda ner den?

Direkt i iTunes? Direkt i iPhone/Touch ?

500 KAN vara "Server busy", den som lagt upp den har lagt den på en alltför klen server.

Vad händer om du försöker igen lite senare? Ett par timmar senare?

Tror också på det.. brukar funka efter ett par timmar.

Kul om Sarah1 kunde meddela hur det går.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 16:21

Är bra på att väcka liv i äldre trådar så kör på även här. Mina podcasts försvann (A state of trance) och nu kan jag inte ladda ner dem igen. Det är bara två som visas och jag har valt i inställningar att jag vill visa samtliga. Inget händer. Vad gör jag?

det finns bara två just nu på iTunes ....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-23 21:02

Hmm ser det nu jag med men tidigare fanns samtliga. Lite tråkigt att se nu i efterhand när allt är borta..

Ursprungligen av Mcus:

Hmm ser det nu jag med men tidigare fanns samtliga. Lite tråkigt att se nu i efterhand när allt är borta..

Jag tror inte podcasterna hostas ("förvaras") hos Apple utan på ngn privat server.
De kanske tagit bort dem av ngn anledning eller så har det hänt ngt annat.

Hade du inte tankat ner dem alla och ställt in på "behåll rubbet" då?

jag lyssnar på säkert 50 podcasts så jag har alltid "behåll senaste tre" eller ngt sånt inställt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-01-24 08:23

Valde att behålla samtliga men så Hängde sig iTunes och skalade av podcasts-avsnitten i flera. En cover-art för varje avsnitt. Försökte pilla ihop dem till en och samma men iTunes hängde sig igen och tog samtidigt bort alla förutom de två senaste.. Minst sagt snopet

Att den tog bort beror nog på att det enbart finns två upplagda, gissar att den synkar in utbudet.

Laddar du ner ngt, spar det på ngt sätt. Bränn skiva etc.

1
Bevaka tråden