Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ström problem till iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har problem med strömsladden till min iBook 800 Mhz Combo...batteriet laddar inte med sladden. jag tror det är glapp i den eftersom den funkade EN gång efter det att jag trodde den var trasig. Adaptern blir ganska varm, som en pocket warmer..

Vart är det man ska gå om man vill ha snabb support? Sekvencia vid T-Centralen? Jag har bara haft den ca 6 månader så Apple support borde täcka det, väl?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-26 18:35

Är det fel på sladden byter Lan-Master på Erstagatan ut den på direkten.

Min frus iBook fick glapp i strömkontakten i datorn (alltså inte i sladden). Ingen garanti. Men kontakten sitter på ett dotterkort så ingreppet är inte så stort.
Jag beställde delen på Lan-Master som inte får sälja den utan vill och måste göra jobbet själva. Dom ringde när delen fanns inne och en timme efter att jag lämnat in den ringde dom så kunde jag hämta den och bli 2000 fattigare inkl moms.

Apple Care är inte så dumt på bärbara.

jag har ju fortfarande min garanti kvar eftersom jag inte har haft den mer än ett år....så jag norde väl få det lagat gratis

men det jag undrar är vart man ska gå för att få det fixat. det kanske är glapp i strömkontakten...eller kabeln.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-27 09:55

Gå till Lan-Master på Erstagatan på Söder. Dom fixar garantireparationer.

Överväg också att köpa apple Protectionplan. Man får köpa det när som helst under grantitiden för att förlänga den till tre år.

Tack så mycket! Jag ska fundera på saken..

1
Bevaka tråden