Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Adium

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-29 10:59

Får detta meddelandet i Adium ganska så ofta:

message may have not been sent because a timeout occurred:

Dette händer bara när jag chatter med msn kontakter.. Måste restarte för å få det att funka.. Börjar bli ganska störande.

Nån som vet lösningen på problemet ?

Det kan nog finnas ett antal skäl til att problemet uppstår och det kan vara svårt att ge ett exakt svar på varför.

Ett problem kan vara att du tappar din anslutning till till internet, och då anslutningen till msn-servern, ibland när man tappar internet anslutningen kan det bara vara för en kort stund utan att man själv eller programmet märker av det och sen när man ska skicka ett meddelande upptäcker programmet det. Det är en av de erfarenheter jag har.

Ytterligare problem kan ju bero på vilken version av adium du kör, själv kör jag senaste beta versionen av 1.4 och har inte det problem du beskriver, använder dock sällan msn i adium.

Sen hoppas jag att du är medveten om att adium inte är ett program som microsoft officiellt stödjer, helst vill de nog att du ska använda deras klient.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-29 11:41

Det här är en tråd som jag kommer följa med intresse

Har precis samma problem med msn i adium och har även fått det när jag kör microsoft messenger.
Jag kör Adium 1.3.4 under osx 10.5.7.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-06-04 13:31

Prova att uppdatera till en senare version, beta.

http://beta.adium.im/

kontrollera också att trafiken inte blockeras av din brandvägg.

  • Medlem
  • Solna
  • 2009-07-24 17:46

Får samma meddelande, måste då starta om adium eller microsoft messenger för att det ska fungera. Ska nu testa adium 1.4b8 för att se om det blir bättre.

Kör OS X 10.5.7 på en 2 år gammal macbook.

Vilken internetleverantör har ni med samma problem?

1
Bevaka tråden