Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att läsa mina PDF-filer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fånig sak men jag hittar ingen lösning på helsiket... När jag skapar en pdf på min iMac och mailar till folk med pc kan dom oftast inte läsa dom. När jag gör PFD:en via Photoshop3 går det oftast bra, men inte när jag skapar "direkt" från osx-systemet... Hjälp?

Be dom byta bort sina PC... Eller posta frågan i en tråd som handlar om PDF, inte Filemaker, så att folk hittar den!

Jag flyttade ovanstående två inlägg från en annan tråd. Lägg inte in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

Ursprungligen av wiking34:

Fånig sak men jag hittar ingen lösning på helsiket... När jag skapar en pdf på min iMac och mailar till folk med pc kan dom oftast inte läsa dom. När jag gör PFD:en via Photoshop3 går det oftast bra, men inte när jag skapar "direkt" från osx-systemet... Hjälp?

har stött på det där förut. Då hade det INTE att göra med hur de var skapade. Det hängde på filnamn. Om filen heter nåt som innehåller å, ä eller ö fick windowsanvändare ett felmeddelande när de klickade för att öppna. Om man döpte om den så det inte fanns å, ä eller ö i namnet öppnades den utan problem.

Testa.

/Kjelle

Ursprungligen av wiking34:

...inte när jag skapar "direkt" från osx-systemet

Vad menar du med "direkt från osx-systemet"?

Beskriv gärna lite mer i detalj vad du gör.

Han trycker på skriv ut och sparar som PDF. Lösningen är precis som kjelle skriver. Om man skapar en pdf från "Skriv ut"-rutan med åäö i namnet så är den inte öppningsbar i Windows, dock på en annan mac. Vet inte varför men enligt min erfarenhet är det så iaf.

1
Bevaka tråden