Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken typ av hdd till Macbook (gamla svarta)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte uppgradera min hdd i min fina macbook. Det verkar ju snorenkelt att byta den själv, så det är inte problemet. Problemet är att jag inte vet vilken hårddisk jag ska ha. Det brukar väl vara lite mindre "speciella" hårddiskar till bärbara datorer men på bilderna jag sett ser det nästan ut som en helt vanlig SATA-disk. Men det kan väl inte stämma?
Förresten, vågar man sätta in en 7200 varvare eller finns det risk för att disken eller datorn överhettas då?

Så, för att göra det hela kort.
Vilken typ av hårddisk är det som gäller och kan man köra 7200varvare?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-05-26 23:40

Jag satte i en Seagate 7200 varvare i min MacBook men den vibrerade för mycket så det blev en Samsung 5400 varvare i stället och den har funkat strulfritt. Det är en SATA som sitter i din MacBook.

Och det är en 2,5" du ska ha isf. Kolla den här guiden.. http://www.ifixit.com/Guide/Repair/MacBook-Core-2-Duo-Hard-Drive-Replacement/514/1 Verkar vara hur lätt som helst. Den får bara vara 9,5 mm hög. 320gb får du för under tusenlappen.

Har fått en firma sätta in en 7200 i min Macbook Pro. Visst, den låter lite mer, men inte mycket så jag stör mig på det.

Din dator kommer ju bli bra mycket snabbare. Sök på Kona här i forumet och testa din hårddisk. Kollar du mina inlägg där så ser du skillnaden på en 5400 och 7200-varvare.

Jag skulle byta alla gånger!!!

1
Bevaka tråden