Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa smart playlist som bara innehåller musik i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en playlist där jag har mina senaste 100 tillagda objekt i iTunes. Jag vill egentligen bara att den ska innehålla musik, för som det är nu kommer alla videopodcasts jag prenumererar på med, och det vill jag inte. Hur löser jag detta på ett "snyggt" sätt? Finns ju en jäkla massa variabler att välja på, men ingen där jag bara kan välja att typen ska va "musik" (däremot kan man ju välja att det ska va film, så känns kanske som jag missar något, men det åskar idag och jag har alldeles för ont i huvudet för att lyckas kolla igenom hela listan).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-26 23:00

Tror att du kan ställa in "typ ska inte vara film".

Så får du ställa in alla olika typer var för sig.

Jag testa välja video"inte vara" typ. Men det funkade inte, då blev det istället att ingenting kom fram i listan. Kändes lite buggigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-27 00:08

"Typ" - "Är inte" - "Här skriver du in filmformatet"

Tror att det är så man gör iaf.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-27 00:09

Nu när jag läser det ordentligt förstår jag vad du menar!

"Podcast" - "är falskt"

Då borde det inte komma med några podcasts!

Ursprungligen av Adzam 1:

Nu när jag läser det ordentligt förstår jag vad du menar!

"Podcast" - "är falskt"

Då borde det inte komma med några podcasts!

Där knäckte du det! Tackar!

Var inne och hade en gång testat just podcast är falskt, men då i kombination med "film är inte av typ film" eller nåt i den stilen. Då kom inget fram. Sen tycker man ju att jag borde kunnat testa bara podcast utan din hjälp. Men tack

1
Bevaka tråden