Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öl I Powerbook 17 !!!!

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:26

inga komplikationer ..

jag hadde varit hos en polare i stan . hade köpt öl .. och skulle flasha min nya pb 17 .. som jag hade med mig ... efter lite flashande och drägglande så öpnade jag en öl och min kompis skulle kolla porr mappen ... och jag drog laptopen till mig ...
och hade en öl i ena handen .. och hälde 1/4 av en flask öl (7,4%) över tangentbordet ... jag var snabb och vände på den och tog ut baterierna ...

la den upp och ner och torkade av den med papper / handduk ... och sen så lät jag den stå och torka till nästa dag .. och sen när jag kom hem så satte jag i batterierna .. och ALLT funkade som det gjorde förr ... körde test programmet som finns å cdn som följer med .. och det funkade som det gjorde inna incedenten ...

inga tangenter klibbar/kladdar eller så ..

/pEACE !:D

  • Medlem
  • 2003-04-24 16:28

vad lär vi oss av detta?
Ingen öl och ingen porr i maccen!

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:29

Hoppas bara att du inte får en öldoft efter att datorn blivit varm efter en stunds användande bara.

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:32

Men du glömde svara på det viktigaste! :eek:

Tog porrmappen någon skada?

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:33
Citat:

Skrevs ursprungligen av pepparkaka
Hoppas bara att du inte får en öldoft efter att datorn blivit varm efter en stunds användande bara.

i början var det väl det ..
men inte nu längre .. men va fan .. lite humle doft skadar inte

så tips till alla pb ägare där ute ..
ha inte PORR mappen synlig för kompisar på skrivbordet ... och ha inte öl i ena handen när du försöker rycka den i från din kompis ... bara ett litet tips

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av loobiac
Men du glömde svara på det viktigaste! :eek:

Tog porrmappen någon skada?

som tur är så .. hände det inte något med porrmappen ... inget hände .. alls ..
som tur är ..

Ett litet tips bara: Prova INTE samma övning med cola... det fungerar ganska bra som etsmedel, om än något långsamt (det tar några dagar innan den fulla effekten uppnås...).

  • Oregistrerad
  • 2003-04-24 16:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Ett litet tips bara: Prova INTE samma övning med cola... det fungerar ganska bra som etsmedel, om än något långsamt (det tar några dagar innan den fulla effekten uppnås...).

jo jag menar det .. härde det av en kompis osså .. han har en pb 15 .. och hälde cola i den ... men den funkar osså bra nu ...

men men .. min pb 17 är så mycket nicare ..

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-04-25 04:06

kan med egen erfarenhet säga att mjölk är nog en av de värsta sakerna man kan få i ett tangentbord....

Citat:

kan med egen erfarenhet säga att mjölk är nog en av de värsta sakerna man kan få i ett tangentbord....

Bleagh... kan tänka mig stanken.

Citat:

Men du glömde svara på det viktigaste!

Tog porrmappen någon skada?

LOL!

förstå vad hemskt om den hade pajat.

  • Medlem
  • 2003-04-26 09:47

Men vänta lite nu....satt du med en öl i närheten av en helt ny PowerBook G4, 17" ? Det är ju som att ta sin nya ferrari och se hur länge man kan köra i en alldeles för smal tunnel tills man repar den. Det är ordentligt med smisk på sådant här! *rysning*

/F

  • Oregistrerad
  • 2003-04-27 18:51

jo jag vet ... men man lär så länge man lever .. hedan efter så kommer inte äns någon med öl i närheten .. och cola .. hmm kanske ... och mjölk .... dom kommer jag hålla på 20 meters radie ..

  • Medlem
  • 2003-04-27 19:15

Oskrivna regler för användning av viss elektrisk utrustning:

1. Böj dig inte fram mot toalettstolen med en mobiltelefon i skjortfickan.
2. Ställ inte öl, drinkar eller liknande alldeles bredvid fjärrkontrollen eller liknande apparater på soffbordet.
3. Om du har en bärbar dator, i synnerhet en Apple PowerBook med 17 tums skärm, -> se punkt 2.

Felaktigt handhavande kan leda till att vederbörande blir rullad i tjära och fjäder.

Senast redigerat 2003-04-27 19:50

Bra att ha era fyllesvin

Hur nyttigt kan det vara med tanke på värmeutsläpp?

Senast redigerat 2003-04-27 20:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson

Bra att ha era fyllesvin

Hur nyttigt kan det vara med tanke på värmeutsläpp?

Nån får väl göra en ny i Gore-tex eller annat andande material

Dessutom är väl högtalarna som golvbrunnar....

Gore-Tex-skalet får nog bli helomslutande för att hjälpa mot öl i kombination med porrsugna kompisar....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-04-27 23:09

Jag har en kompis vars PB fick åka på Europatuné i ett par månader mellan olika Appleverkstäder innan den blev fiad efter att bara ha fått en liten skvätt vatten i tangentbordet. Du hade en tur du inte förtjänade;)

  • Medlem
  • 2003-04-28 01:24

Min dotter mördade ett tagentbord med sockerdricka.. själv har jag spillt öl på tagentbordet mer än en gång utan att nått har gått sönder...

Öl är alltså bättre än sockerdricka.

1
Bevaka tråden