Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

InD: Hur skriva tumtecken om man har valt "Använd typografiska citattecken"?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-25 16:16

Man kan göra inställningen "Använd typografiska citattecken" eller vad det heter. Om man vill skriva tumtecken, hur gör man då? jag hittar ingen tangent för det tecknet.
Jag vill inte klicka i teckenpaletten, jag vill skriva in tecknet från tangentbordet.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-25 16:38
  • Medlem
  • 2009-05-25 18:02

Nope. För det första var det ingen åsikt jag gav uttryck för i den tråden.
För det andra har vi en egen Dingbat som råkade få ett tecken placerat på tumtecken. Det gick då inte att skriva iom att vi hade typografiska citattecken aktiverat.

Men vi flyttade helt enkelt på tecknet så det är inte längre ett problem.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-25 18:11
Ursprungligen av Baron:

Nope. För det första var det ingen åsikt jag gav uttryck för i den tråden.
För det andra har vi en egen Dingbat som råkade få ett tecken placerat på tumtecken. Det gick då inte att skriva iom att vi hade typografiska citattecken aktiverat.

Men vi flyttade helt enkelt på tecknet så det är inte längre ett problem.

Nej det var kanske ingen åsikt men jag kommer ihåg den tråden och tycker att de var ett smådrygt "yxskaftssvar". Nåja, bar att det löste sig för dig iaf.

  • Medlem
  • 2009-05-25 18:35
Ursprungligen av rhesus:

Nej det var kanske ingen åsikt men jag kommer ihåg den tråden och tycker att de var ett smådrygt "yxskaftssvar". Nåja, bar att det löste sig för dig iaf.

Det kan jag inte förstå. Jag började ju med att hjälpa honom. Sedan var jag bara nyfiken.

/Mohammed

Ursprungligen av Baron:

Nope. För det första var det ingen åsikt jag gav uttryck för i den tråden.
För det andra har vi en egen Dingbat som råkade få ett tecken placerat på tumtecken. Det gick då inte att skriva iom att vi hade typografiska citattecken aktiverat.

Men vi flyttade helt enkelt på tecknet så det är inte längre ett problem.

Om berget inte kommer till Mohammed…

  • Medlem
  • 2009-05-25 18:00

Ah, det är nytt i CS3. Vi sitter med CS2 än ett tag. Men det löste sig ändå. (Se nästa svar.)

1
Bevaka tråden