Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari låser sig

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har sökt både på här och googlat problemet,men inte hittat nån med exakt samma problem!

Det är så att när jag öppnar ett fönster så funkar allt problemfritt,men när jag skriver in nån annan adress i fältet och trycker enter så blir stapeln blå i några centimeter bara,inget mer händer! inte ens "badboll". kan inte stänga ner safari,måste tvångsavsluta och sen kan jag starta upp igen...tills samma sak händer igen.
har en power PC G4 med 10.4.11

kan tänka mig att det är nåt java-problem(det är väl det jag läst mig till iaf!)
vet inte vad jag ska göra....kan nån förklara...på "dummiespråk":">

mvh//Sasse

Flyttade tråden från "Operativsystem - Mac OS X" till "Mjukvara - Safari".

Har också justerat rubriken lite.

/Mod

Om du nu misstänker Java - vilken version av Java har du?

Och vilken version av Safari handlar det om?

Händer det slumpvis på olika sidor, eller finns det någon "röd tråd" i när det inträffar?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du nu misstänker Java - vilken version av Java har du?

Och vilken version av Safari handlar det om?

Händer det slumpvis på olika sidor, eller finns det någon "röd tråd" i när det inträffar?

Det är nog slumpvis...
Safari är 3.2.3
hm... hur hittar jag vilken version av java jag har??kommer inte det med uppdateringarna som kommer??
//Kenneth

Ingen som kan hjälpa mig?
//Kenneth

Ursprungligen av sasseboy:

hm... hur hittar jag vilken version av java jag har??

Program --> Verktygsprogram --> Java --> Java inställningar

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-05-25 09:19

Provat att göra en återställning av Safari?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-25 10:47

Det verkar inte som att Java skulle vara problemet. Av beskrivningen att döma uppstår det oavsett vilken ny sida som skrivs in. De flesta webbsidor har ingen Java-applet alls, så det skulle bara vara förklaringen om trådskaparen alltid skriver någon sida där denna ovanlighet påträffas. Inte så sannolikt.

En återställning av Safari tycks vara på sin plats. Om inte det fungerar, följ instruktionerna från en annan tråd.

Ursprungligen av jahve:

Det verkar inte som att Java skulle vara problemet. Av beskrivningen att döma uppstår det oavsett vilken ny sida som skrivs in. De flesta webbsidor har ingen Java-applet alls, så det skulle bara vara förklaringen om trådskaparen alltid skriver någon sida där denna ovanlighet påträffas. Inte så sannolikt.

En återställning av Safari tycks vara på sin plats. Om inte det fungerar, följ instruktionerna från en annan tråd.

ska pröva det som stod i den tråden och hålla tummarna ! tack:)

Ursprungligen av sasseboy:

ska pröva det som stod i den tråden och hålla tummarna ! tack:)

Får det inte att funka!! håller på att bli galen... blir tvungen att tvångsavsluta Safari nästan hela tiden HJÄLP

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-02 04:26

Har haft samma problem en tid nu (minst tre veckor), har nästan gett upp safari. Versionen är 3.2.1. Inget hjälper. Händer slumpvis lite varstans, inga speciella sidor. Den hänger sig och drar upp processoraktiviteten till max. Tvångsavslutning enda sättet att få stopp på eländet.

För övrigt är det OS X 10.4.11, Ibook, PPC G4, 1.33.

Ursprungligen av sasseboy:

Får det inte att funka!! håller på att bli galen... blir tvungen att tvångsavsluta Safari nästan hela tiden HJÄLP

Har prövat att återställa Safari! har prövat allt som står i tråden! är jag helt ensam om det här problemet...eller förklarar jag dåligt?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-04 23:23

Som sagt är du inte ensam, synd att ingen av de duktiga här har upplevt detta eller har ett nytt tips som svar. Det har kommit upp en liknande tråd, men frågan är inte lika välformulerad och inte heller några nya tips som svar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-06-02 05:28

Själv låser jag mig vid Safari, det är MYCKET värre!!!

  • Medlem
  • 2009-06-04 23:56

Safari 3.2.3 låste sig hela tiden på min iBook G4, så jag återgick till 3.2.1 och nu fungerar det felfritt. Jag har 10.5.7. Problemet kan vara PPC-bundet.

Ursprungligen av alix:

Safari 3.2.3 låste sig hela tiden på min iBook G4, så jag återgick till 3.2.1 och nu fungerar det felfritt. Jag har 10.5.7. Problemet kan vara PPC-bundet.

ja det kan vara så att jag har för gammal burk
inte säker på hur man byter tillbaka till en äldre Safari?? men ska göra ett försök.
//Kenneth

Ursprungligen av sasseboy:

ja det kan vara så att jag har för gammal burk
inte säker på hur man byter tillbaka till en äldre Safari?? men ska göra ett försök.
//Kenneth

tycker att jag har raderat den gamla,men när jag ska välja mapp för att installera 3.2.1 så blir det utropstecken! det står: "safari finns redan i en nyare version"

vad göra?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-08 21:36

Jag har 3.2.1 på en PPC och det funkar inte bra. Slit inte ihjäl dig för att återgå till den. Bättre att försöka installera en 2.x någonting skulle jag gissa.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-08 22:09

Ångrar mig! Efter att ha testat nya Safari 4.0 under en kvart på olika sidor som normalt orsakar låsningar efter ett par minuter rekommenderar jag att köra programuppdatering istället. Den nya funkar nämligen hur bra som helst. Riktigt snabbt går det också ibland.

Ursprungligen av rana:

Ångrar mig! Efter att ha testat nya Safari 4.0 under en kvart på olika sidor som normalt orsakar låsningar efter ett par minuter rekommenderar jag att köra programuppdatering istället. Den nya funkar nämligen hur bra som helst. Riktigt snabbt går det också ibland.

Nu har jag hämtat Safari 4...... det funkar perfekt så här långt!! skönt.
btw ,varför har inte den kommit automatiskt med uppdatering??har den anlänt i dagarna kanske? nåja nu funkar det utan problem i alla fall.
/sasseboy

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-06-13 02:48

japp, den hade precis kommit när jag skrev inlägget

1
Bevaka tråden