Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer från död till levande dator?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-05-24 17:29

Har logikkortsproblem med min fem år gamla PowerMac G5 och den vill inte gärna starta mera. Nu undrar jag hur jag kan flytta innehållet på mina diskar till min andra dator/externa disk. Funkar det fortfarande att köra i Target mode? Eller hur ska jag göra. Vill helst inte lägga ut pengar på att få det att funka.

Går inte datorn igång fungerar nog inte heller targetmode. Vad är din andra dator? Eventuell att du kan flytta diskarna till denna beroende på om det finns plats. Men om detta går eller ej behöver vi veta vad du har för dator..

Alternativ 2 är att köpa ett HD-case och stoppa in disken i och sen föra över datat.
Alternativ 3 är att "låna" caset du har till din externa disk och föra över datat till din andra dator. Dock kan vi inte säga om detta går innan vi vet vad det är för case och vad för diskar som passar där i.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-05-24 21:22

Min andra dator är en MBP, så ingen idé att pressa in diskarna i den.

Skulle helst vilja lösa problemet med tankeöverföring, men ett kabinett verkar ju som en rimlig lösning. Det borde väl räcka med det billigaste - ett par hundralappar.

Tack för svaren hittills.

Finns en liten kloss, en adapter, man trycker på den på disken. Andra änden är en USB-kabel.
Grymt käck liten pryttel att ha i hyllan.

Typ den här;
https://www.inet.se/kablar/usb/adapter/diverse/8903255/

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-05-30 12:02

Jag använder mig av detta kit (vet en till mod på 99 som gör det) och det fungerar bra

Alla kablar man kan tänkas behöva medföljer också.

Kjell.com har en liknade koppling så att man även får strömförsörjning. Har en sådan på jobbet det har räddat folks data på ett smidigt sätt flera gånger

1
Bevaka tråden