Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Textruta i Illustrator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte igår när jag gjorde en textruta i Illustrator CS4 så ist för att bli en vanlig textruta (som i indesign) så får jag paths och anchors. Måste kommit åt nått galet kortkommando eller likande. Har INGEN aning hur jag ändrar. Nån som vet vad felet är?

Tack på förhand

  • Medlem
  • 2009-03-25 12:02

Är det inte bara att du råkat markera med pil? En textruta består av banor och ankarpunkter som allt annat i Illustrator. Ta textverktyget och klicka i rutan och skriv så bör det funka.

nej nej, jag har Selection Tool. håller jag musen över ett hörn så ser jag kordinater spännande som tusan. skriva i rutan kan jag också men som sagt, inte ändra storleken om jag tex. ökar teckenstorleken och texten går utanför rutans storlek. då är jag kokt i bajs 0)

känns som att Selection Tool och Direct Selection Tool gör samma sak nu..obra.

och där löste jag det!

gick in på View sen "show bounding box"

;P

  • Medlem
  • 2009-03-25 13:47

Allt har en lösning.

tycker också att det är något konstigt med textfunktionen och markeringspilarna i Illustrator CS4. Har tyvärr inget svar, men hoppas också att du får ett. Jag undrar också det känns som att programmet blivit svårare att jobba i.

Oj läste lite slarvigt nu såg jag ju att du lyckats lösa det. Vad bra

Senast redigerat 2009-05-23 21:12
  • Medlem
  • 2009-05-23 21:31

Jag som har hört att texthanteringen är så mycket bättre i CS4? Vad är det ni har missat, undrar jag...

Ursprungligen av Baron:

Jag som har hört att texthanteringen är så mycket bättre i CS4? Vad är det ni har missat, undrar jag...

Programmet verkade vara förinställt på ett sätt som gjorde att det inte gick att markera text och inte gick att markera och flytta ankarpunkter. Jag kände kort sagt inte igen mig i hur programmet fungerade. Kände mig lite frustrerad kort sagt. Förstår inte idén med en sådan förinställning. Tyckte bara att programmet blivit svårjobbat och konstigt. Finns det någon som fattar poängen?
Kanske kan jag nu få tillfälle att upptäcka på vilket sätt texthanteringen blivit bättre

1
Bevaka tråden