Jag brukar kunna tanka in analog video, som VHS, utan större problem. Men har nu har jag 5 minuter mitt i en VHS-kassett som blankt vägrar att tas in i FCP.

För er som var med på VHS-tiden.. När filmaren startar ny filmning så kommer det en "myrornas krig"-bild med lite störningar i början, o detta brukar inte påverka intankningen i FCP, men på ett visst band så fryser capture fönstret med en stillbild (myrkrig) VHS-bandaren rullar på som vanligt - o det är en vanlig videobild där på originalbandet, som går som vanligt. Jag stannar bandaren o kör igång den på nytt, men då syns bara färgbalkarna i capturefönstret. Spolar fram 5 minuter och då kommer bilden fram o det går att starta intankningen igen.

De fem minutrarna vägrar alltså att ens spelas upp i FCP trots att dessa minuter ser likadana ut som en massa annat som funkat o undrar varför det blir så här. Kör non-controllable device, med abort capture-om-det-är-nåt-fel-nånstans avstängt. Med breakoutboxen Canopus ADVC-55.

Tacksam för hjälp. Kan säkert lösa det genom att först spela över sekvensen på mini-DV, men ändå....