Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rätt ramminne?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Ska köpa en macbook i sommar och undrar om jag ska köpa 2 eller 4 GB. Har sett att man inte ska ha mer än nödvändigt, för då dras batteri tiden ner. Det jag kommer köra är alla iLife programen, handbrake och itunes typ.

Sorry om det redan finns en tråd om detta, men sitter med touchen på ett lokalt nätverk och hinner inte kolla runt.

Glöm snacket om batteritid. Det är nog ytterst marginellt den förändras.
Sätt i så mkt du kan för det går åt väldigt lite om du har saker i RAM istf att du ligger och växlar på hårddisk.

Så, 4GB (eller mer) is the shit.

En negativ effektt finns med mera minne - det tar några sekunder längre när maskinen skall i vila.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 16:05
Ursprungligen av Goflorp:

En negativ effektt finns med mera minne - det tar några sekunder längre när maskinen skall i vila.

Gäller det även om man inte utnyttjar det extra ramminnet eller är det helt enkelt den tid det tar att spara ned ramminnet till hårddisken?

http://www.99.se/mac-os-x/264347-mac-vilolaege.html

Marcus kollade här och enligt honom verkar den inte skriva ut det "blaj" som ligger i oanvänt minne.
Så, många program igång och du begär vila så tar det några sekunder.

På käckt Mac-manér (och för at det alltid retar någon) så säger jag:
Varför bry sig om det tar 15 eller 17 sekunder att sätta datorn i vila ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-24 06:36
Ursprungligen av Goflorp:

http://www.99.se/mac-os-x/264347-mac-vilolaege.html

Marcus kollade här och enligt honom verkar den inte skriva ut det "blaj" som ligger i oanvänt minne.
Så, många program igång och du begär vila så tar det några sekunder.

På käckt Mac-manér (och för at det alltid retar någon) så säger jag:
Varför bry sig om det tar 15 eller 17 sekunder att sätta datorn i vila ?

Visst, håller med dig. Var bara lite nyfiken.

1
Bevaka tråden