Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

drivrutiner windows 7 64 bit

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-21 00:29

Hej

Någon som vet var man kan hitta drivrutiner till ljud? Jag har en imac 2008 och kör bootcamp med windows 7, 64 bit. Har provat dom som medföljer leopard skivan samt försökt ladda ner lite olika varianter men inget funkar :">

Hmm... Jag har förvisso bara installerat 32-bitarn, men det funkade med installationsskivorna till min MacBook. Jag valde Vista-drivisarna. Funkar fint!

Dock var jag tvungen att gå in under "locations" eller vad det heter i Windows och byta plats och språk till USA och English för att kunna installera från skivan. Apples drivisar är visst bara gjorda för jänkare

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-21 11:34

Tack henkebarn men jag har engelska som språk och provat installera både xp och vista drivrutinerna men inte lyckats.

  • Oregistrerad
  • 2009-05-21 13:12

Först och främst, försök inte installera XP-drivrutiner på Windows 7, det kommer bara ställa till det i systemet om något. Vidare är det skillnad på Vista 32-bitars/x86 och Vista 64-bitars/x64, om det skall bli bra är det viktigt att drivrutinen är av x64-varianten.

Har du prövat det här? I kontrollpanelen finns "Region and Language" - i tabben "Formats" väljer du "English (United States), i tabben "Location" väljer du "United States" och på den sista tabben "Administrative" ser du till att det står "Current Language for non-Unicode programs". Klicka OK.

Starta sedan setup.exe (för Boot Camp) från Leopard-skivan som medföljde din iMac och inte någon annan. Det borde fungera. Annars letar du upp drivrutinerna för enheterna separat. De finns om du bläddrar manuellt på Boot Camp/Leopard DVD'n och har x64 i namnet. Har de inte det är det med största sannolikhet fel drivrutiner. Du kan inte använda en Leopard-DVD som kommit från något annat håll eftersom de saknar drivrutiner för de senare Mac-modellerna.

Det kan vara nödvändigt att installera Windows 7 om du släppt lös lite "allt möjligt" vid det här laget.

Hoppas det löser sig.

  • Oregistrerad
  • 2009-05-21 13:42

Har du testat Windows Update? ljudkortet i din mac borde vara så pass nytt så att Windows 7 redan har drivrutiner för det tycker jag... ?

  • Oregistrerad
  • 2009-05-21 16:22

Det trodde jag också men det var så jag var tvungen att hantera Windows 7 på min Unibody MBP. Tänkte att det säkert är liknande för danny5 eftersom Apple inte uppdaterat Boot Camp på ett bra tag. Eller för den delen lagt upp 'late2008'-varianten för nedladdning.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-21 21:21

Har testat det AxO skrev men ingen framgång. Använder min egen leopard skiva som kom med datorn. Installationsprogrammet vägrar starta. Har även provat att packa upp exe filen till drivrutinerna och försökt lägga till dom manuellt genom device manager men inte funkar det.

Ja man blir vansinnig. Just sånt här man slipper med en mac så varför hålla på med windows alls.

Ursprungligen av danny5:

Ja man blir vansinnig. Just sånt här man slipper med en mac så varför hålla på med windows alls.

Därför fungerar det gott och väl med Windows XP Professional om man nu har något särskilt behov av att få upp en fungerande windowsmiljö på sin Mac.

Har du övervägt att köra Windows 7 i 32 bitar? För om du gör det så funkar mina anvisningar i alla fall.

Man kan ju inte kräva att drivisar för mac ska funka än om det fortfarande är en RC

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-05-22 07:58

Efter mycket besvär har jag nu lyckats få ljudet att funka. Laddade ner drivrutiner från realtek

http://www.realtek.com/downloads/

Tack alla för er hjälp

  • Oregistrerad
  • 2009-05-22 11:01

Man kan undra hur gärna Apple nu vill att Windows skall fungera felfritt... De släpper ju trots allt in konkurrenten på deras hårdvara. Hur som helst är jag glad att möjligheten finns.

Skönt att det löste sig för dig!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-22 11:16

Testade själv igår att köra en clean install och dunkade in build 7100 (public beta) istället för 7000 som jag tidigare körde på. Efter installationen matade jag bara in medföljande cd skivan för os x och installerade. Tankade ner 2.1 updaten och allt fungerar kanon på min macbook pro 17"

1
Bevaka tråden