Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

importerad skiva blir flera

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett problem med mitt itunes bibliotek. Det är att när jag lägger in en ny skiva hamnar ibland ett, eller ett par av spåren som en "egen skiva" med samma namn och samma bild osv. så tex i coverflow läget så finns det två bilder på skivan, under den ena bilden finns då en eller ett par av låtarna(oftast en) och resten under den andra bilden.

Jag har försökt att gå in via redigera och se om infon skiljer sig åt men jag kan inte se att den gör det.

Hur skall jag göra för att få dem ligga under samma bild, skiva???

Kolla "Album artist" så att den är samma på alla låtarna (eller att den är tom på alla låtarna).

check. kollade arbum artist och alla andra rutor man kan fylla i om man väljer visa info. Ingen skillnad.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-06-03 09:12

Är det ett album med olika artister så kolla att rutan "samling" är ikryssad.

Ibland räcker det att ett enda fält på en låt skiljer sig från de övriga så hamnar låten som eget album. Markera alla låtarna som skivan innehåller och gå in i info och kryssa i även de tomma fälten där du misstänker att infon kan skilja sig mellan låtarna så att fälten blir samma på alla spåren.

När man importerar cd-skivor brukar det dock aldrig vara något problem, iaf för mig.

1
Bevaka tråden