Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera Nokia E71 med Maccen?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 13:15

Tjena gott folk!.

Nu har ja lyckats synkronisera min Nokia E71 med min mac..
Problemet är att den sparar kontakterna från telefonen som en
Conctact.db fil?. Hur öppnar man en sådan fil?.

Tanken va att jag ville redigera mina telefon kontakter på macen för att senare skicka över dom till min telefon.

Så frågan e hur man öppnar en sån fil som heter contact.db och hur man skickar över dom till telefonen?..

Mvh
/Hani

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 15:25

Har du laddat ner isync plugin från nokia europas hemsida? Det gjorde jag. la till telefonen i isync och allt synkar precis som det skall med adressboken och kalendern.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-20 16:11

ahh jag lyckas synca men filerna sparas som .db och .db filer har jag ingen aning om hur man öppnar?.. ja kan alltsåå inte öppna filen och se mina kontakter

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-02 00:37

Jag har precis syncat min Nokia E71 och hade inga problem alls. Förmodligen har du missat någon inställning.. Testa igen. Ta bort telefonen i iSync och lägg till den igen.

Sync problem Nokia E71 och Mac

Min E71 lägger bara till kontakter i datorns adressbok men mottar ingenting! Kalender sync funkar utmärkt åt båda håll, någon som har nån idé?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-16 21:22

En vanlig orsak till att det inte fungerar eller bara delvis är att programvaran/firmwaren på telefonen är för gammal. Värt att kolla upp.

Har en Sony Ericsson K850i som jag vill få att funka med adressboken. Jag har laddat ner mjukvara så att den ska vara kompatibel med isync och har nu synkroniserat de båda och importerat mina kontakter. Nu vill jag kunna skicka sms och ringa via datorn men det går inte att trycka på "SMS-meddelande" samt "Ring upp med K850i". Hur skall jag få detta att fungera?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-21 17:59

Har du verkligen postat i rätt tråd? Det tycks inte vara en E71 eller en Nokia ö h t du har problem med.

Svaret på din fråga finns f.ö. tydligt på webben. Dessutom här på forumet. Sökt?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-05-25 00:35
Ursprungligen av jahve:

Har du verkligen postat i rätt tråd? Det tycks inte vara en E71 eller en Nokia ö h t du har problem med.

Svaret på din fråga finns f.ö. tydligt på webben. Dessutom här på forumet. Sökt?

Haha, fy va elakt.. men hur gjorde du google grejen:p

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-25 10:36

Jo, den var stygg. Men kan man inte bemöda sig att göra två lätta sökningar begär man att folk ska hjälpa en utan egen insats. Detta är i någon mening oförskämt.

För att tillrättavisa andra som har samma lust att suga ut andras välvilja att hjälpa finns tjänsten http://lmgtfy.com/

Budskapet är enkelt: Gör det lättaste jobbet själv (som löser typ 80 % av alla problem) innan du begär att andra ska göra det åt dig.

1
Bevaka tråden