Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra mobil för barn?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-05-21 12:07

Nu är det dags att köpa en mobil till 8-åringen.
Önskemål:
Enkelt gränssnitt
MP3 helst (AAC)
3G
skaplig webbläsare (om det är möjligt utan iPhone)
enkel synk med mac

Tips?

Jag har dålig koll på telefoner, men för de som saknar en skaplig webbläsare brukar Opera Mini vara en bra lösning. Den är baserad på Java ME och fungerar på de flesta moderna mobiltelefoner.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-05-21 12:33
Ursprungligen av Baron:

Nu är det dags att köpa en mobil till 8-åringen.
Önskemål:
Enkelt gränssnitt
MP3 helst (AAC)
3G
skaplig webbläsare (om det är möjligt utan iPhone)
enkel synk med mac

Tips?

Haha, vilken sjuk känsla jag fick när jag läste detta. Behöver 8-åringen så otroligt mycket funktioner? Det kan ju vara nog så spännande å kul att prata i telefonen

Mindes när jag själv var 8 år, då hade vi en sån här. Senare kompletterades den med en röd också.

  • Medlem
  • 2009-05-21 12:47
Ursprungligen av PF:

Haha, vilken sjuk känsla jag fick när jag läste detta. Behöver 8-åringen så otroligt mycket funktioner? Det kan ju vara nog så spännande å kul att prata i telefonen

Mindes när jag själv var 8 år, då hade vi en sån här. Senare kompletterades den med en röd också.

Han har redan en sån där.

Önskelistan på mobilen är inte så lång. Flera funktioner hör ju ihop, tex 3G med webbläsare, macsynk med MP3.
Enkelt gränssnitt kanske är för mycket begärt...

Ursprungligen av Baron:

Nu är det dags att köpa en mobil till 8-åringen.
Önskemål:
Enkelt gränssnitt
MP3 helst (AAC)
3G
skaplig webbläsare (om det är möjligt utan iPhone)
enkel synk med mac

Tips?

Jag har sökt runt på olika sidor för att din unge ska få något både bra, roligt och som inte kostar skjortan. Jag fastnade för Nokia 5630 XpressMusic som jag tror kan vara bra om man både vill kunna surfa & lyssna på musik.

Telefonen har:

-3,2 MP kamera med videoinspelningsmöjlighet
-Radio
-Mp3-spelare (samt även AAC)
-Mac-sync (Bör funka med 99,9% säkerhet vilket samtliga Nokia-lurar jag testat gör med iSync)
-WLAN
-Bluetooth
-3G
-MMS
-3,5 mm-ingång för hörlurar
-Webbläsare

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=400392
YouTube - Nokia 5630 XpressMusic

För 2500kr ser jag inte någon annan telefon komma i närheten med följande specifikationer och det faktum att Nokia är kända för att göra bra mobiler.

Med denna telefon kan din 8-åring använda sina egna hörlurar utan adapter, lyssna på radio, surfa (även via gratis hot-spots tack vare WLAN). Kort sagt det verkar vara en riktigt rolig mobil!

(Releasedatum enligt Katshing 27 maj)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2009-05-22 13:49
Ursprungligen av koss_boss:

Jag har sökt runt på olika sidor för att din unge ska få något både bra, roligt och som inte kostar skjortan. Jag fastnade för Nokia 5630 XpressMusic som jag tror kan vara bra om man både vill kunna surfa & lyssna på musik.

Nokia har ingen iSync plugin för den. http://www.nokia.se/A4478277

Ursprungligen av Mija:

Nokia har ingen iSync plugin för den. http://www.nokia.se/A4478277

Det kanske beror på det faktum att den inte är släppt än.

Min sjuåring kan mer om min mobiltelefon än vad jag själv gör.

  • Medlem
  • 2009-05-21 12:55

Kalas! Tack för den!

(Jag hade kunnat söka själv, men hoppades på att någon redan hade undersökt marknaden för egen del. Att någon skulle göra det åt mig var mer än jag hade hoppats på. )

[spekulation] Annars kanske en begagnad iPhone 3G kostar så lite (mycket) när den nya iPhone Nano släpps nu i juni! [/spekulation]

  • Medlem
  • 2009-05-22 13:41

En beggad 2g skulle faktiskt räcka när du säger det...

1
Bevaka tråden