Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur få ut CD ur mini?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 20:35

Jag har råkat ut för att under pågående uppdatering bröts uppdateringen. Nu har jag bara äpple och snurrande hjul hur länge som helst. Tyvärr låg det en CD i. Hur får jag ut CDn så att jag kan starta från systemskivan? Hålla ner skift under uppstart hjälper inte.

Skrivet på nödmacen / en urgammal ibook G3 med kasst batteri.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 20:43

Håll ner musknappen under omstart så ska CDn poppa ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 21:27
Ursprungligen av darwin:

Håll ner musknappen under omstart så ska CDn poppa ut.

Varken musknapp, C eller F12 funkar. Varför finns det inget gemhål? Har Apple tänkt fel för en gångs skull?

Håll inne command-alt-o-f när du startar. då öppnas openfirmware. Där skriver du "eject cd"

Funkar så på PPC men du sa aldrig vilken mini du har.

Har den fastnat rent fysiskt (för tjock, etikett som lossnat etc) kan man försöka få in ett kreditkort under skivan och låta den glida upp. Och ut förhoppningsvis.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-05-21 11:49

Det ska finnas en eject-knapp till höger i CD-springan. Stick in ena änden på ett gem!

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-05-25 23:37

jag tog och höll min upp och ner och körde in en kniv i springan. den sa mmrrrmmm, plopp, sen kom skivan ut. inte det mest sofistikerade tillvägagångssättet men det fungerade, fungerar säkert med kreditkort också.

Ursprungligen av thor:

jag tog och höll min upp och ner och körde in en kniv i springan. den sa mmrrrmmm, plopp, sen kom skivan ut. inte det mest sofistikerade tillvägagångssättet men det fungerade, fungerar säkert med kreditkort också.

Bättre med kreditkort då det inte är av metall.

Ungefär som att spätta upp ett LP-konvulut med morakniv. Visst, skivan kommer ut men hur ser den ut?

Bra att dra gränsen strax innan lie i alla fall...

Nåja slutet gott, allting gott

Kreditkort!!

Hade samma problem med min macbook pro

Kreditkort funkade asbra...

Yihaa!!:)

1
Bevaka tråden