Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1333 minnen i Mac Pro octo 2.66

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bestämt mig och min nya powermac (octo 2.6) är på väg. Nu funderar jag på minnena. Enligt Intel kan processorn köra 1333 minnen men det sitter 1066 minen i burken. Jag köper minen från annat håll än apple store så skall jag plocka ut de gamla minnerna o köpa nya 1333 minnen? kommer jag märka ngn skillnad. Enligt vissa källor på nätet skall det fungera men ger det någon märkbar prestanda vinst?

Jag är ingen höjdare på hårdvara men mina beäkningar tar ett par timmar på min gamla burk.

Det påverkar inget. Minnesbussen är på 1066MHz.

OK
Då kan jag lika gärna köpa 1068minnen. På macRumors är det ngn som hävdar att det rullar med 1333 men jag litar inte riktigt på alla på det forumet.

PP

Kom ihåg montera trippelvis. alltså om du inte är nöjd med 6 x1 GB tar du 6x 2 GB eller 6 x4GB...

Varför?
Jag kan förstå att man inte ska blanda olika storlekar, men att inte kunna fylla t ex alla slott tycker jag är konstigt.

För att Nehalem CPU:erna använder sig av en tre kanals teknik mot minnena, så det blir en klar prestanda ökning i vissa program om man monterar trippelvis. Search the net.

1
Bevaka tråden