Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adium 1.4 beta ute

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med 1.3.4 ute i skarp version så har nu första betaversionen av Adium 1.4 släppts. Det är en stor uppdatering till Adium med bland annat stöd för Twitter och IRC och en lååång lista på andra förbättringar.

Läs hela listan av förändringar och ladda ner 1.4b på betaversionssidan. Dock gör sig bara Leopard-användare besvär, för från och med 1.4 krävs 10.5.

Det är lika bra att säga det nu: Nej, Adium 1.4 har inte stöd för ljud och video-samtal. Adium (och den underliggande IM-motorn Pidgin) utvecklas frivilligt av folk på fritiden och stöd för video är en för svår och komplicerad uppgift för att de ska ha tid och möjlighet att lösa det, än så länge. Men när det gäller text rockar Adium som multiprotokolls-IM-klient.

Ursprungligen av Adrian B:

Men när det gäller text rockar Adium som multiprotokolls-IM-klient.

Behöver inte ens vara som multiprotokollsklient. Jag använder Adium för enbart MSN och det rockar!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-05-18 11:13
Ursprungligen av hansfilipelo:

Behöver inte ens vara som multiprotokollsklient. Jag använder Adium för enbart MSN och det rockar!

+1 på den

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-05-20 09:14

Använder också Adium för enbart MSN då programmet har ett modifieringsbart utseende och smidigare än MSN.

Kan man i nuvarande version eller i beta-versionen koppla upp sig genom VPN-tunnel (relakks, anonym, flashback) och använda Adium?

Ursprungligen av gmail:

Kan man i nuvarande version eller i beta-versionen koppla upp sig genom VPN-tunnel (relakks, anonym, flashback) och använda Adium?

Rätta mig om jag har fel, men innebär inte en VPN-tunnel att man kan köra ALL trafik genom den? Oavsett program på datorn alltså.

Ursprungligen av Adrian B:

Rätta mig om jag har fel, men innebär inte en VPN-tunnel att man kan köra ALL trafik genom den? Oavsett program på datorn alltså.

Jo det kan man. Ställs enkelt in i systeminställningar>nätverk när man skapar VPN-tunneln.

Nu verkar Evan (och andra kanske) ha hittat tid efter att projektet under en lång tid stått still sedan förra betan i maj (1.4b18) som i sin tur tog ett halvår från betan innan dess (1.4b17).

1.4b19 släpptes häromdagen och det verkar som att de på allvar tagit tag i målet att få ut 1.4, bland annat har Adiums twitterkonto blivit mera aktivt. Dock verkar just 1.4b19 ha en del buggar, så det är nog bättre att använda 1.4b18 eller vänta på 1.4b20.

Jag skulle tro att Adium 1.4 är väldigt nära förestående nu. 1.4b20 släpptes igår och det är nästan inga öppna ärenden kvar.

Varför säger min att 1.4b19 är senaste när jag försöker uppdatera. : (

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-10-21 11:38

1.4rc1 är tillgänglig: Adium Beta - 1.4rc1

Flyttade några inlägg hit från 1.3-tråden.

Adium 1.4 är släppt nu, se mer i separat tråd: Adium 1.4 släppt!

1
Bevaka tråden