Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garageband startar inte! Hur löser jag detta?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har en fråga om ett problem med garageband som en vän till mig, som precis köpt ny mac stött på. Idag när han skall starta programmet säger det att ett oväntat fel har uppstått och att programmet avslutas. Det hjälper varken att starta om programmet eller att starta om datorn. Har kört programuppdatering och det finns inga nya uppdateringar för programmet. Ytterligare har han kört skivverktyg, och provat reparera skivbehörigheter. Trots detta kvarstår problemet.
Är det någon som har ett förslag på varför det är som det är, och eventuell lösning på problemet?
Tacksam för svar!

Problem med Garageband på helt ny iMac

Hej!
Jag har en fråga om ett problem med garageband som en vän till mig, som precis köpt ny mac stött på. Idag när han skall starta programmet säger det att ett oväntat fel har uppstått och att programmet avslutas. Det hjälper varken att starta om programmet eller att starta om datorn. Har kört programuppdatering och det finns inga nya uppdateringar för programmet. Ytterligare har han kört skivverktyg, och provat reparera skivbehörigheter. Trots detta kvarstår problemet.
Är det någon som har ett förslag på varför det är som det är, och eventuell lösning på problemet?
Tacksam för svar!

Har han provat att göra en ominstallation av rubbet?

Menar du OS X, eller iLife? för jag e osäker på om man får med installtion för iLife när man köper ny Mac. Han har iaf inte provat det. Men det verkar ju också konstigt att det ska behövas när datorn är helt ny och det funkade fint häromdagen, och inget nytt har påverkat programmet.

Jag menar rubbet (operativsystemet).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 07:35

Jag hade det problemet vid någon tidigare version när jag hade en bluetooth-öronsnäcka upplagd i ljudenheter (jag hade den till skype). Det gillade inte Garageband och startade först när jag tagit bort den från ljudenheterna. Om det inte är något sånt problem så kan du testa att radera preferences-filen och hålla tummarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-20 08:08

Slog ihop två korspostade trådar.

håll er med: En fråga / En tråd

Mod

1
Bevaka tråden