Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta fönster med kommando < i Pages?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-05-18 10:39

Jag har inahandlat iWork i förhoppningen att kunna konkurrera ut Office, men en sak som irriterar mig är att Pages (och även Numbers och Keynote) inte låter mig byta mellan fönstren med kommando < vilket fungerar i typ alla andra program. Istället fungerar det som in och utzoomnig av dokumentet. Mycket irriterande!!

En lösning skulle ju vara att ändra kortkommandot till alt < eller något liknande under Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Kortkommandon, men det vill jag ju inte göra....

Någon som har en skön lösning på det hela? Jag vill ju byta mellan fönstren, zooma gör man ju med Kommando + / - !

Senast redigerat 2009-05-18 14:02
  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2009-05-24 13:23

Hittade hur problemet skulle lösas på forumet Apple Discussions.

I Systeminställningar > Tangentbord och mus > Kortkommandon. Klicka på plustecknet nere till vänster > klicka på knappen alla program och välj Pages > fyll i i nästa fält Zooma in > tryck på tangent kombinationen i nästa fält > Lägg till. Gör samma för Zooma ut. stäng Systeminställningar och prova nu om det fungerar i Pages med Kommando + <

Funkar hos mig!:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-07-29 13:21

Hej!

Jag har försökt och försökt att ändra till det som Arvid frågade om och som rose tipsade om, och lyckas inte alls. Går det överhuvudtaget att ändra så att kommando < växlar fönster i Pages?

Mvh
Anders

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-07-30 14:20

Jag gjorde som rose tipsade och det fungerar prima för mig! Vilken version av Mac OS X kör du och vilken version av Pages?

  • Medlem
  • Sjöbo
  • 2009-08-30 18:52
Ursprungligen av Arvid:

Jag gjorde som rose tipsade och det fungerar prima för mig! Vilken version av Mac OS X kör du och vilken version av Pages?

Vet inte om det är mig du frågar. Fick inte meddelande om nya inlägg. Det var ändrat i mina inställningar, inte av mig. Jag kör både Pages08 och 09.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-02 21:46

Hej Arvid!

Jag läste ditt inlägg nu. Fick det att fungera, hade bara tänkt fel. Haha. Jaja tack i alla fall att du svarade och ville hjälpa till, och tack framför allt rose som fick det att fungera.

Jag har en fråga till. Vill kunna ha fönstret maximerat men samtidigt vill jag ha dokumentet centrerat. Vill inte använda mig av helskärmsläget. Har försökt läsa mig till det men hittar inget svar på detta.

Mvh
Anders

Senast redigerat 2009-08-02 22:26
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-08-22 18:26

Hej!

Efter att ha fått ett tips och mixtrat själv så kom jag fram till en kombination som inte är så snygg men funkar för mig i alla fall.

Jag gick in på visa och valde där sökfält. Maxade den åt höger och valde sedan Visa kommentarer. Nu blev dokumentet nästan centrerat.

/Anders

Tack för hjälpen! Detta har irriterat mig länge, men lösningen var ju så enkel. OS X rocks!

  • Medlem
  • 2009-09-22 00:05

Underbart! Jisses vad jag har retat mej på detta.

Fett nice! Tack för hjälpen så här 4 år senare! Haha

1
Bevaka tråden