Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vista med Parallels: fått totalstopp, hur resetta?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-05-17 22:51

Kör en Vista64 och en Vista32 via Parallels på en MBP 4GB/2,4GHz.
64:an ligger i Boot Camp och 32:an är helt virtuell. Men jag får ingen att funka riktigt bra i Parallels. I skrivande stund är det totalstopp i Vista32 - den somnade för att jag inte gjort nåt på ett tag och sen gick den inte väcka. Gick då på "reset" via menyn, men nu bootar den inte. I min iver att resetta den råkade jag dessutom klicka på suspend och nu är det bara ekorrhjul då Parallels försöker suspenda den hängda datorn.
1) Går det resetta den på nåt annat sätt? Radera nån fil eller så, menar jag.
2) Är det något allmänt känt att Parallels har problem att få igång datorerna igen om man låter dem vila en stund? Eller är det bara hos mig det blir ur-segt i det läget?

Edit: hittade en länk: http://tinyurl.com/orshsc - men jag hade ingen .sav-fil att radera.
1) Kan det funka att hämta .sav, .mem och .pvc-filerna från senaste snapshot och lägga i mappen?

Senast redigerat 2009-05-17 23:10
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-05-17 23:49

Fick igång den virtuella Vistamaskinen efter MacOS-omstart med powerknapp. Ledsamt.
3) Hur kollar jag vad MacOS gör när den hängt sig på det sättet vid nedstängning (tänk alt+ctrl+F1, F2 etc på linux et al, för att kolla systemmeddelanden)

1
Bevaka tråden