Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stockholmsföretag licensierar teknik till Apple?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad jag förstår utifrån orginalartikeln så har Apple, i likhet med ett gäng andra företag, köpt ett antal eye-tracking devices, troligtvis för att använda i användbarhetsstudier. Jag förstår inte exakt vad det är skribenten av artikeln du länkar till påstår, men om det är att Apple licensierat teknologin för att integrera i iPhone:n så tror jag han är ute och cyklar.

Ursprungligen av Hagelin:

Vad jag förstår utifrån orginalartikeln så har Apple, i likhet med ett gäng andra företag, köpt ett antal eye-tracking devices, troligtvis för att använda i användbarhetsstudier. Jag förstår inte exakt vad det är skribenten av artikeln du länkar till påstår, men om det är att Apple licensierat teknologin för att integrera i iPhone:n så tror jag han är ute och cyklar.

Det var en klargörande original artikel, tack för det. Kvarstår dock att apple har ju lagt in om patent för en kamera uppbyggd av varje element i en display (eller något åt det hållet) , helt otänkbart är det nog inte att en display får "iris observerande egenskaper" framöver. Det var därav som jag tyckte det var intressant att man köpt denna teknologi. Men det låter mer sannolikt att det är till för användar studier, det håller jag med om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-05-17 17:47
Ursprungligen av Hagelin:

...troligtvis för att använda i användbarhetsstudier...

Hah, det där är så coolt! Så småningom den ultimata användaråterkopplingen.

1
Bevaka tråden